آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: تنها 5 درصد حملات روسیه در سوریه علیه داعش بوده است

وزیر دفاع انگلیس: تنها 5 درصد حملات روسیه در سوریه علیه داعش بوده است

وزیر دفاع انگلیس امروز (شنبه) اعلام کرد که تنها پنج درصد از حملات هوایی روسیه در سوریه مواضع داعش را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس به روزنامه سان گفت: سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس بررسی کرده‌اند که تنها پنج درصد از حملات هوایی روسیه در خاک سوریه مواضع داعش در این کشور را هدف قرار داده است و اکثر کشته شدگان را غیرنظامیان و نیروهای مخالف دولت دمشق تشکیل می‌دهند.

وی با اعلام اینکه مداخله مسکو باعث بدتر و بغرنج‌تر شدن اوضاع در سوریه شده است، گفت که انگلیس باید دامنه حملات هوایی خود برای مقابله با داعش را از عراق به سوریه گسترش دهد.

این مقام مسئول دولت لندن ادامه داد: ما این مساله را مورد بررسی قرار دادیم که اکثر حملات هوایی دولت مسکو در سوریه علیه داعش نیست. شواهدی داریم مبنی براینکه آنها از مهمات غیر هدایت شونده در مناطق غیرنظامی استفاده می‌کنند و این باعث کشته شدن غیرنظامیان می‌شود و حتی این مهمات را علیه نیروهای مخالف دولت به غیر از داعش نیز مورد استفاده قرار می‌دهند.

علی رغم اقدامات دولت مسکو، وزیر دفاع انگلیس تاکید کرده که لندن باید حملات هوایی نیروی هوایی سطلنتی انگلیس را علیه داعش در سوریه گسترش دهد.

وزیر دفاع انگلیس گفت: ما نمی‌توانیم این عرصه را به جنگنده‌های فرانسوی، استرالیایی و آمریکایی واگذاریم تا کاری کنند که انگلیس امن شود بلکه باید خودمان هم تلاش‌هایمان را گسترش دهیم.

باراک اوباما،‌ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هشدار داده بود که مداخله نظامی روسیه در سوریه در حمایت از بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به فاجعه می‌انجامد.

روسیه روز جمعه برای سومین روز پیاپی مواضع مخالفان سوری را هدف قرار داد.

درهمین حال، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که جنگنده‌های روسی تنها باید مواضع داعش را در سوریه هدف قرار دهند.

وی پس از نشستی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود پیش از مذاکرات اوکراین این صحبت‌ها را مطرح کرد و گفت: آنچه من به پوتین گفتم این است که این حملات باید داعش را هدف قرار دهد.

انتهای پیام

کد N979006

وبگردی