آفتاب
غرویان:

جدا شدن از امامت و وحدت به عالم اسلام ضربه می‌زند

جدا شدن از امامت و وحدت به عالم اسلام ضربه می‌زند

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مسائل اصلی که در غدیر وجود دارد انسجام‌بخشی به جامعه و جلوگیری از تفرقه، تعدد و تکثر است و باید دانست که جدا شدن از امامت و وحدت به عالم اسلام ضربه می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «سیرت باطنی واقعه غدیر عبارت است از امامت و ضرورت حضور امام و پیشوا در جامعه» اظهار کرد: در روز غدیر پیامبر (ص) سرنوشت امت بعد از خود را با تعیین خلیفه و جانشین مشخص می‌کنند و ما علاوه بر تبریک و تهنیت باید عمق ماجرا را هم دید و فقط به ظاهر اکتفا نکرد.

وی گفت: واقعه غدیر در حقیقت راه را برای امروز ما مشخص کرده است. باید از غدیر مسأله " وحدت و اتحاد" را یاد گرفت، ولی متاسفانه امروزه کشورهای اسلامی گرفتار جنگ و تفرقه و آدم کشی شده‌اند و در مقابل هم می‌ایستند و اینگونه رفتارها باعث آبروریزی مسلمین می‌شود و علما باید جلوی این فجایع را بگیرند و کاری کنند که جوامع اسلامی به وحدت و اتحاد برسند که این اتحاد و وحدت پیام اصلی غدیر است.

غرویان عنوان کرد: یکی از مسائلی که در غدیر وجود دارد و سبب رسیدن جامعه به وحدت می‌شود مسأله "امامت، رهبری و ولایت پذیری " است که در جوامع اسلامی باید این اصل ترویج پیدا کند و علماء مردم را تشویق کنند که به سمت مسأله امامت و وحدت پیش بروند. یکی دیگر از مسائلی اصلی که در غدیر وجود دارد" انسجام بخشی به جامعه و جلوگیری از تفرقه و تعدد و تکثر" است باید بدانیم که جدا شدن از امامت و وحدت به عالم اسلامی ضربه می‌زند بنابراین در ایام عید غدیر باید به مسأله امامت، ولایت و رسیدن به انسجام بسیار اهمیت بدهیم.

انتهای پیام

کد N978904

وبگردی