آفتاب

هشدار روسیه درباره احتمال استفاده از تسلیحات ژئوفیزیکی/پروژه‌های مشابه هارپ آینده را رقم می‌زنند ؟

هشدار روسیه درباره احتمال استفاده از تسلیحات ژئوفیزیکی/پروژه‌های مشابه هارپ آینده را رقم می‌زنند ؟

وزارت اوضاع اضطراری روسیه به صورت رسمی هشدار داده که در درگیری‌های آینده احتمال استفاده از تسلیحات ژئوفیزیکی،موتاسیونی و الکترومغناطیسی وجود دارد.

ريا نووستي در گزارشي اعلام كرده كه اين نتيجه‌گيري دولت روسيه در سند نهايي همايش امدادگران اين كشور ذكر شده تا آمادگي لازم در اين رابطه لحاظ شود. وزارت اوضاع اضطراری روسیه پیدایش سلاح های الکترومغناطیسی، رادیولوژیک، ژئوفیزیکی و ژنتیکي یا موتاسیونی را از جمله تهدیدات بالقوه برای بشریت دانسته و بر آمادگي براي مقابله با آنها هشدار داده است. 
به عقیده این نهاد سلاح هایی که باعث تغییر روند های فیزیکی در  قشرهاي زمین و برهم خوردن ساختار DNA در انسان و تغییرات ژنتیک (موتاسیون) در انسان و ابتلا به امراض گوناگون می شوند، بیشترین خطر را به وجود می آورند.

يكي از پروژ‌ه‌هايي كه در رابطه با آن هميشه حرف و حديث وجود داشته است هارپ به حساب مي‌آيد. هارپ در دوران جنگ سرد به وسيله دولت آمريكا با این هدف راه‌اندازی شد که روش‌هایی را برای ارتباط با زیردریایی‌های مجهز به سلاح اتمی کشف کند.

نظریات متعددی در مورد هارپ یا استفاده از این تأسیسات بعنوان یک سلاح تا کنون عنوان شده است: از ایجاد وقوع زمین لرزه‌های متعدد در مناطق مختلف جهان تا کنترل آب و هوا. مشهورترین این نظریات  گزارش روزنامه پراودا در روسیه و نیز حرفهاي هوگو چاوز در سال ۲۰۱۰ به حساب مي‌آيد که اعلام شد آمریکا با این تاسیسات زلزله هائیتی را به وجود آورده است.  

[span]5454 

کد N978800

وبگردی