آفتاب

چند حمله انتحاری در نیجریه 53 کشته و زخمی برجای گذاشت

چند حمله انتحاری در نیجریه 53 کشته و زخمی برجای گذاشت

ارتش نیجریه اعلام کرد پس از آن که چهار بمبگذار انتحاری در شهر مایدوگوری در شمال شرق این کشور خود را منفجر کردند، دست کم 14 نفر کشته و 39 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایران)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقر دفاعی ارتش نیجریه در شهر ابوجا در خصوص این حملات که پنجشنبه شب به وقوع پیوستند اعلام کرد: تا کنون تایید شده که 14 نفر شامل خود بمبگذاران انتحاری در این حملات کشته شده و 39 تن نیز زخمی شدند.

تروریستهای بوکوحرام به نحو فزاینده ای از بمبگذاران انتحاری استفاده می کنند تا غیرنظامیان را در نیجریه هدف حمله قرار دهند. در 20 سپتامبر در جرین موجی از حملات آنها در شهر مایدوگوری نیجریه دست کم 117 نفر کشته شدند.

محلی ها و یک افسر پلیس در شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو در ابتدا اعلام کردند، هفت انفجار در منطقه تقاطع آجیلاری این شهر اتفاق افتاده و دست کم دو تن از بمبگذاران انتحاری دختران نوجوان بوده اند.

ارتش نیجریه امروز(جمعه) گفت: با وجود آن که جزئیات این حملات همچنان مبهم هستند کافی است بگوییم که چهار تروریست بوکوحرام به طور همزمان کمربندهای انفجاری خود را منفجر کردند.

بر اساس اعلام ارتش نیجریه سه تن از این تروریستها منطقه یکسانی را مورد حمله قرار داده و نفر چهارم نیز خود را در مقابل یک مسجد منفجر کرد.

انتهای پیام

کد N978706

وبگردی