آفتاب

رفیق‌دوست: از حادثه منا بوی عمدی بودن به مشام می‌رسد

رفیق‌دوست: از حادثه منا بوی عمدی بودن به مشام می‌رسد

یک فعال سیاسی با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به نفع مردم ایران بود، اظهار کرد: روحانی به خوبی از تریبون در اختیار خود در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد.

یک فعال سیاسی با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به نفع مردم ایران بود، اظهار کرد: روحانی به خوبی از تریبون در اختیار خود در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد.

محسن رفیق‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل با تأکید بر اینکه صحبت‌هایی که روحانی طرح کرد، مثبت و به نفع ملت ایران بود، اظهار کرد: همان‌طور که رئیس جمهوری بارها مطرح کرده است، صحبت‌هایی که در سازمان ملل از سوی روحانی مطرح شد، در روش اعتدال بود و به مخالفان گفت که بیان این مسائل چه در داخل کشور و چه در مجامع بین‌المللی، عمل به قول‌هایی است که او وعده داده بود.

وی با بیان اینکه طرح مواضع یک کشور از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل تأثیر بسیاری در تبیین افکار عمومی دنیا دارد، تأکید کرد: مردم دنیا همواره به تریبون مجمع عمومی سازمان ملل گوش می‌کنند و شاهد بودیم که روحانی توانست به خوبی از این تریبون استفاده کند.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقامات کشورمان به غیرقابل انکار بودن حادثه منا، خاطرنشان کرد: همانطور که مکرراً مقامات کشورمان اعلام کرده‌اند و آقای روحانی نیز در مجمع عمومی سازمان ملل این موضوع را خاطرنشان کرد، مسئولیت عربستان در حادثه منا قابل انکار نیست.

رفیق‌دوست همچنین درباره حادثه منا گفت: به نظر من از حادثه منا بوی عمدی بودن به مشام می‌رسد.

وی در ادامه به صحبت‌های رئیس جمهور کشورمان در مورد لزوم مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در دنیا اشاره و اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهوری نیز تأکید کرد،‌ امروز همه دنیا می‌داند که تروریست و گروه‌هایی نظیر داعش و تکفیری‌ها و... با حمایت و پشتیبانی غرب ایجاد شده‌اند، در همین راستا نیز دنیا می‌داند که ایران در مسأله مبارزه با تروریسم هم توان، هم دانش و هم ایده‌های خوبی دارد.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه حرف‌های روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل کاملاً مورد تأیید مردم و رهبری است، افزود: امروز همه بر این باورند که مسائلی نظیر عراق، سوریه و... باید با حضور ایران برطرف شود.

رفیق‌دوست همچنین درباره مذاکره هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و توافق وین با بیان اینکه تا حدی که اعلام شده، اصل مذاکره و توافق نتیجه‌ای برد- برد برای ایران داشته است، گفت: طبق اعلام مسئولین مربوط، امروز حق غنی‌سازی و حضور ما در مسأله هسته‌ای ایران که همواره به دنبال آن بوده‌ایم به رسمیت شناخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه پس از توافق وین، اجماع قدرت‌های جهانی علیه ما شکسته شده است، به دیدارهای خود با هیأت‌های خارجی پس از توافق اشاره و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب پس از توافق، شکسته شدن اجماع قدرتمندان جهان علیه کشورمان است که هیأت‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند نیز تلویحاً به این موضوع اشاره و از آن استقبال می‌کند.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آنچه که نمایندگان ایران در توافق هسته‌ای اعلام می‌کنند، در زمان‌بندی خود انجام شود، در این توافق آنچه که می‌خواستیم به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام

کد N978688

وبگردی