آفتاب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

برجام، فرجام نیکی برای کشور دارد

برجام، فرجام نیکی برای کشور دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برجام، فرجام نیکی برای کشور محسوب می‎شود.

عباس قائدرحمت در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: زمانی دولت یازدهم کار را در دست گرفت که با مشکلات جدی مواجه بود؛ در آن هنگام کشور در شرایط اقتصادی فوق‎العاده نامناسبی قرار داشت که می‎توان به نوسان نرخ ارز و قیمت سکه اشاره کرد.

وی افزود: در آن زمان تعاملات ایران با دنیا کاهش یافته بود و تحریم‎هایی ناجوانمردانه بر کشور حاکم بود.

این نماینده ادامه داد: همچنین تورم نرخ فوق‎العاده بالایی بین 30 تا 40 درصد داشت و رشد اقتصادی کشور منفی 5.6 بود و در چنین شرایطی رکود نیز چاشنی اقتصاد کشور شده بود و متاسفانه شاهد رکود تورمی اقتصاد بودیم که می‎خواست کشور را از پای درآورد.

قائدرحمت بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کشور بر پایه فروش نفت بود در آن بحبوحه یا نفت را نمی‎خریدند و یا پولش را بلوکه می‎کردند، این امر باعث کاهش میزان تولید شد به گونه‎ای که استخراج 2.1 میلیون بشکه به کمتر از یک میلیون بشکه رسید و پول نفت نیز از 140 دلار به 40 دلار رسید.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس افزود: در این هنگام با تلاش‎ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی بین دولت و مردم ایجاد و راهکارهایی چاره‎اندیشی شد.

وی با تاکید بر اینکه همچنین تعامل با دنیا در دستورکار قرار گرفت و بر این اساس مذاکرات نیز با هدفمندی بیشتری پیش رفت، گفت: نتیجه مذاکرات هسته‎ای برجام است که به فرجام نیکی برای کشور منجر شد، به رسمیت شناخته شدن انرژی و قدرت هسته‎ای ایران از دیگر دستاوردهای مذاکرات بود.

انتهای پیام

کد N978662

وبگردی