آفتاب
نشست گروه تماس سازمان همکاری‌های اسلامی در نیویورک

معاون وزیر خارجه: ایران گزارش گروه تماس یمن را نمی‌پذیرد

معاون وزیر خارجه: ایران گزارش گروه تماس یمن را نمی‌پذیرد

نخستین نشست گروه تماس سازمان همکاری‌های اسلامی بنا به دعوت دبیرکل این سازمان که جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می‌برد در مقر سازمان ملل برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نشست پیش نویس گزارشی توزیع شد که دربرگیرنده تحریف‌های آشکاری در بحران یمن و منشاء آن و دفاع از تهاجم نظامی نیروهای موسوم به ائتلاف به رهبری سعودی به یمن و نادیده گرفتن وضعیت انسانی ناشی از حملات هوایی به یمن بود.

سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که به عنوان نماینده کشورمان در این نشست شرکت کرده بود با بیان اشکالات انسانی این گزارش گفت: این گونه رهیافت‌های یک جانبه و حمایت از تجاوز به یمن و حمله به غیر نظامیان و زیرساخت‌های یمن نمی‌تواند باعث ایجاد صلح و ثبات در این کشور شود. جمهوری اسلامی ایران تاکنون چندین بار تلاش کرده است که به حل بحران کمک کند و همه طرفهای بحران یمن را جهت از سرگیری مذاکرات و مصالحه سیاسی گردهم آورد اما در دو مورد این تلاشها به خاطر خودداری یک طرف به سرانجام نرسیده است و جنگ علیه مردم یمن ادامه یافته است.

وی افزود: بنابه این دلایل جمهوری اسلامی ایران حاضر به پذیرش گزارش تهیه شده توسط دبیرخانه تحت عنوان گزارش گروه تماس یمن نیست. به نظر ما سازمان همکاری اسلامی باید رویکرد بیطرفانه‌ای به این بحران داشته باشد و هیچ راه حل نظامی برای این بحران متصور نیست . تلاش‌ همه طرفها باید بر پیدا کردن یک راه حل مسالمت آمیز متمرکز باشد.

انتهای پیام

کد N978588

وبگردی