آفتاب

جزییات اقدامات ویژه وزارت ارتباطات برای حجاج بیت الله الحرام

جزییات اقدامات ویژه وزارت ارتباطات برای حجاج بیت الله الحرام

در پی وقوع حادثه دردناک منا اقدامات ویژه ای برای رفاه حال حجاج بیت الله الحرام، انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی وقوع حادثه دردناک منا و به منظور رفاه حال حجاج بیت الله الحرام، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات ویژه ای برای حادثه دیدگان این واقعه اسفبار در نظر گرفت. به طوری که به گفته مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، با توجه به این حادثه ناگوار ترافیک تلفنی بین ایران و عربستان با افزایش رو به رو شد به گونه ای که حجم ترافیک خروجی دوصفر به مقصد کشور عربستان در روزهای دوم مهر ( عید قربان ) و سوم مهر با افزایش چهار برابری به ترتیب به 727465 و 654881 دقیقه رسید .

از این رو به گفته مهندس معدنی پور، با توجه به پیش بینی های لازم و تشکیل کمیته های ویژه در شرکت ارتباطات زیرساخت و همکاری اپراتورهای همراه کشور برای حفظ پایداری کیفیت ارتباطات در بالاترین سطح، تمامی درخواستها به مقصد عربستان با استفاده از تمامی ظرفیت های ارتباطی کشور و ظرفیت های مسیر های بین الملل با موفقیت برقرار شد.

وی در خصوص راهکارهای شرکت ارتباطات زیرساخت برای تسهیل ارتباط زائران در این ایام گفت: امسال همانند سال های گذشته این شرکت ظرفیت های مستقیم و ترانزیتی خود را با اپراتورهای کشور عربستان افزایش داد و علاوه بر مسیرهای مستقیم، شمار اپراتورهای ترانزیتی را به 10 شرکت افزایش داد و همزمان کیفیت ارتباطات شرکت‌های ترانزیتی نیز تحت کنترل و پایش ویژه قرار گرفته است.

همچنین براساس ترافیک‌سنجی انجام شده بیشینه ASR ترافیک صادره 45 درصد ثبت شد و متوسط زمان مکالمات (ACT) در حدود 2 دقیقه بوده است.

طبق اظهارات مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، بیشترین ترافیک حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن همراه اول بوده است که حدود 58 درصد کل ترافیک را تشکیل می‌دهد و پس از آن شبکه ایرانسل 21 درصد، شبکه تلفن‌ ثابت استان‌ها 18 درصد و شبکه اپراتورهای رایتل و تالیا نیز 3 درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داده‌اند.

از طرف دیگر، اپراتورهای تلفن همراه هم، با درک درست شرایط و دغدغه هموطنان درگیر در این حادثه، هر یک تسهیلات ویژه ای برای حجاج در نظر گرفتند.

بر این اساس، توسط همراه اول، کلیه خطوط دائمی قطع شده حجاج بابت بدهی، وصل شد و سقف مبلغ استفاده از تلفن همراه برای حجاج به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت. بدین صورت که با ارسال پیامکی از حجاج درخواست می شود مبلغ استفاده از خط خود را در سه سطح «۵۰۰ هزار»، «یک میلیون» و «یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان» اعلام کنند. حجاجی که مبلغ سقف را اعلام نکنند، سقف استفاده از تلفن همراهشان همان مبلغ تضمین پرداخت عادی خواهد بود.

همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت کارکرد، هر روز پیامک اطلاع رسانی صورت حساب برای آنان، ارسال می شود.

اپراتور دوم هم به گفته مدیر روابط عمومی خود، از طریق دو نماینده مستقر در بعثه به حجاج خدمت رسانی می کند و اگر سیم کارت مشترکی به هر دلیلی سوخته، مفقود یا به سرقت رفته باشد همانجا سیم کارت جایگزین را بلادرنگ ارایه می کند و هرگونه مشکل حجاج در حوزه ارتباطی، توسط نمایندگان ایرانسل در عربستان پیگیری می شود.

کریم بیگی در عین حال از راهکار این اپراتور جهت تسهیل ارتباط حجاج خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اختلال اپراتورهای عربی به علت افزایش حجم مکالمات، راهکار ارتباطی با ثبات تری در نظر گرفته شد و در توافق با هر 3 اپراتور فعال در عربستان ارایه سرویس دیتا به حجاج عملیاتی شد.

به گفته وی تاجای ممکن اختلالات به اپراتورهای عربستان اعلام و جهت رفع مشکلات از آنها پیگیری هم صورت می گیرد.

ضمن اینکه شرکت رایتل نیز با ارایه سیم‌کارت ویژه به زایرین حج تمتع اعلام کرد پایین ترین نرخ تعرفه حج را ارایه داده است.

5656

 

کد N978564

وبگردی