آفتاب

اجتماع سادات علوی در سالروز عید غدیرخم

اجتماع سادات علوی در سالروز عید غدیرخم

اجتماع بزرگ سادات علوی در سالروز عید غدیرخم در امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در این اجتماع ضمن عرض تبریک عید غدیرخم با بیان اینکه عید غدیر روز ولایت و خلافت امیرالمومنین (ع) است که در قرآن کریم درباره این روز ما آیاتی داریم،‌ گفت: همانطور که علامه امینی در کتاب علامه اشاره دارند که تمامی مسائل غدیر را از منابع و روایات کتب اهل سنت نقل می‌کند، در آغاز باید به آیه تبلیغ اشاره کرد که در قرآن می‌فرماید «یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک...»، این آیه که در روز غدیرخم نازل شد درباره خلافت امیرالمومنین (ع) است.

وی با بیان اینکه مراسم غدیر در زمان خود پیامبر (ص) برگزار شد و پیامبر فرمودند که مردم با علی (ع) به عنوان خلافت بیعت کنند، افزود: هم مردان و هم زنان با علی بیعت کردند. در زمانی که اعراب به زنان احترام نمی‌گذاشتند آن روز زنان هم با امام علی (ع) به عنوان امیرالمومنینی بیعت کردند. وقتی مراسم بیعت تمام شد آیه بعدی نازل شد، یعنی «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت نعمتی...». به نص صریح این آیه اسلام بدون ولایت امیرالمومنین را خدا قبول ندارد. مورخین و مفسرین بزرگ اهل سنت الیوم را روز غدیر دانسته‌اند.

به گزارش ایسنا، دین‌پرور با اشاره به اینکه هر مسلمان که انصاف داشته باشد یقین می‌کند به تصریح این آیات، گفت: هر انسانی که بخواهد در آخرت سعادت داشته باشد راهش راه غدیر است.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه مسأله غدیر امروز به عنوان یک مسأله روز است، افزود: ما به غدیر به عنوان یک مسأله روز نگاه می‌کنیم و یک مسأله تشریفاتی نیست. این موضوع یعنی اینکه حکومت اسلامی باید به دست حجت خدا و معصوم باشد ولا غیر. اگر بخواهید دنیا اصلاح شود راهش این است. اگر امروز در خانه خدا صدها نفر قتل عام می‌شوند و این همه جنایات در دنیا وجود دارد به خاطر آن است که حاکمان جهان صالح نیستند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ وضعیت جهان همیشه اینگونه بوده است، گفت: در انقلاب اسلامی غدیر دوباره تحقق پیدا کرد. ما افتخار می‌کنیم که در دنیا تنها کشوری هستیم که حاکم آن عالمی از ذریه پیامبر (ص) است. ما می‌بالیم که چنین رهبری داریم که پیرو غدیر است.

آیت‌الله دین‌پرور در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما غدیر ثانی است و تحقق حکومت علوی و خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داده است. امیدواریم ما هم از شیعیان راستین علی (ع) باشیم.

به گزارش ایسنا، اجتماع بزرگ سادات علوی با حضور جمعی از مسئولین کشوری، علمای سادات و خانواده شهدا با اهدای شال سبز به سادات صبح امروز در صحن امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

انتهای پیام

کد N978539

وبگردی