آفتاب

لاریجانی: باید سرمایه‌گذاران بخش گردشگری حمایت شوند

لاریجانی: باید سرمایه‌گذاران بخش گردشگری حمایت شوند

ایسنا نوشت:رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری و تفریحی جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید مورد حمایت قرار گیرند.

علی لاریجانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح منطقه نمونه گردشگری بین المللی دستجرد(دهکده سلامت صبا) اظهار داشت: باید از سرمایه‌گذاران در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری حمایت شود تا با اشتغالزایی و درآمدزایی بتوانیم در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری، استانداری و بخش خصوصی باید با تعامل با یکدیگر در توسعه زیرساخت های گردشگری و تفریحی این استان تلاش کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل فرودگاه قم،گفت: این فرودگاه به صورت نیمه کاره رها شده است لذا با تعامل مسئولان باید این مشکل حل شود.

وی افزود: در صورتی که این فرودگاه راه اندازی شود زائران عراقی و کشورهای عربی به صورت مستقیم وارد استان شده و توسعه اقتصادی را رقم می زند.

وی با اشاره به ارتقای امکانات استان قم در حوزه تفریحی و گردشگری گفت: یکی از دغدغه ‌های بسیار مهم قم کمبود امکانات تفریحی است که باید به این مسئله توجه شود چراکه استان قم میزبان بیش از دومیلیون زائر است که از اقصی نقاط جهان وارد این کشور می شوند.

لاریجانی افزود: در خصوص حفظ فضای سبز استان به شهردار قم تذکر دادیم که در حفظ و توسعه سرانه فضای استان تلاش کند چرا که استان قم از لحاظ فضای سبز وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قم یک ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری مذهبی دارد گفت: استان قم محل تردد زائران زیادی است که بسیاری از مسافران از این استان عبور می کنند.

وی افزود: امکانات اقامتی در این استان کم است و شایسته میزبانی از زائران نیست.

2929

کد N978450

وبگردی