آفتاب

پنج راه برای ماساژ بدن با فوم رولر

پنج راه برای ماساژ بدن با فوم رولر

ماساژ دادن عضلات می‌تواند از بروز آسیب‌دیدگی‌ در ورزشکاران جلوگیری کند و کارایی ورزشی آنها را افزایش دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از My fitness pal، به هر ورزشی که مشغول باشید، راه‌هایی برای افزایش کارایی ورزشی پیش‌روی شما است. یکی از این راه‌ها استفاده از فوم رولر (دستگاه استوانه‌ای شکل برای ماساژ بدن ورزشکاران) است. استفاده از این دستگاه کارایی ورزشی را افزایش می‌دهد و از بروز آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری می‌کند.

مطالعاتی که در مجله "پزشکی علم ورزش" منتشر شده است به بررسی 20 مرد ورزشکار پرداخت. نیمی از این افراد حرکت اسکات را همراه با ماساژ با فوم رولر انجام می دادند و نیمی دیگر تنها حرکت اسکات را روزانه انجام می‌دهند.

محققان دریافتند افرادی که از فوم رولر استفاده می‌کرد‌ند سوزش ماهیچه‌های آنها کمتر است و در ناحیه عضلات چهار سر ران دامنه حرکت بهتری دارند. همچنین توانایی پرش در این افراد بیشتر بود.

محققان معتقدند که استفاده از فوم رولر بعد از هر حرکت ورزشی خوب است و از بروز آسیب‌دیدگی‌ها و انقباض ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.

بهتر است از فوم رولر بر روی استخوان‌ها و مفاصل استفاده نکنید. در صورتی که مرتبا ورزش می کنید می توانید روزی یک بار از فوم رولر استفاده کنید. حداکثر زمان ماساژ با فوم رولر باید 10 دقیقه باشد.

** پنج ناحیه از بدن که می‌توان از فوم رولر برای ماساژ آنها استفاده کرده:

1. عضلات پشت ران‌ها

بر روی زمین بنشینید، فوم رولر را زیر یکی از ران‌ها قرار دهید و پای دیگر را بر روی پا بگذارید. دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. حالا بدن را بر روی فوم رولر حرکت دهید به شکلی که فوم رولر زیر ران جلو و عقب برود. این حرکت را سه تا پنج بار تکرار کنید و سپس جای پاها را با هم عوض کنید.

2. همسترینگ

همسترینگ در معرض آسیب‌دیدگی‌ است. فوم رولر را زیر همسترینگ قرار دهید و بر روی آن بدن را حرکت دهید. دو تا سه بار این کار را بر روی هر همسترینگ انجام دهید.

3. عضلات چهار سر ران

بر روی شکم بخوابید. عضلات چهار سر ران هر دو پا را بر روی فوم رولر قرار دهید و بدن را بر روی فوم رولر حرکت دهید.

4. باند IT

IT از کنار زانو تا لگن ا‌د‌ا‌مه‌ دارد و در قسمت کنار ران قرار دارد. معمولا دردناک‌ترین ناحیه برای ماساژ همین ناحیه پا است. به بغل بخوابید دست را زیر بدن قرار دهید تا کمی از وزن‌ بدن را تحمل کند. فوم رولر را زیر IT قرار دهید و بدن را بر روی فوم رولر حرکت دهید. این کار را شش تا هشت بار تکرار کنید.

5. قسمت پایین کمر

این کار برای افرادی که سوزش در ناحیه کمر دارند مناسب است. بر روی زمین دراز بکشید. فوم رولر را زیر کمر قرار دهید و سعی کنید به آرامی بدن را بر روی فوم رولر حرکت دهید.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N978405

وبگردی