آفتاب

اولاند و پوتین پیش از نشست اوکراین درباره سوریه گفت‌وگو خواهند کرد

اولاند و پوتین پیش از نشست اوکراین درباره سوریه گفت‌وگو خواهند کرد

رئیس‌جمهوری فرانسه و همتای روس وی قرار است امروز (جمعه) پیش از نشستی درخصوص فرآیند صلح در اوکراین با یکدیگر در پاریس دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد در پی حملات هوایی روسیه به سوریه این دو رئیس‌جمهور درخصوص مسائل دوجانبه و خصوصاً سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

فرانسه و روسیه هر دو مخالف فعالیت‌های گروه تروریستی داعش هستند اما نظر یکسانی درباره سرنوشت بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه ندارند.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد: همکاری درخصوص مساله سوریه می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد در صورتی که سه شرط زیر انجام شود.

پاریس شروط را اینگونه عنوان کرد: نخست حملات هوایی در سوریه باید تنها داعش و القاعده را مورد هدف قرار گیرد. دوم حملات سلاح‌های شیمیایی خاتمه یابد و سوم گزینه سیاسی که منجر به کناره‌گیری اسد از قدرت شود، باید اجرا شود.

در حملات هوایی روسیه در سوریه مناطقی تحت کنترل تروریست‌ها هدف قرار گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قرار است پس از مذاکرات خود با اولاند قرار است دیدار محرمانه‌ای با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشته باشد.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که قطعا مساله سوریه بر جو مذاکرات آتی در خصوص فرآیند صلح اوکراین تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

کد N978321

وبگردی