آفتاب
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل بجا و سنجیده بود

صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل بجا و سنجیده بود

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بجا، متین، حقوقی و سنجیده بود اظهار کرد: رئیس جمهور مسائل روز جهان اسلام را به خوبی مطرح کرد. این مسائل حتماً باید توسط یک مسئول کشور اسلامی مطرح می‌شد.

ابوالفضل شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه لحن صحبت‌های رئیس جمهور موقر، متین و محتوای آن بسیار به روز بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بر خطر تروریسم مجدداً تأکید کرد. در سال قبل هم رئیس جمهور به مسأله تروریسم در خاورمیانه اشاره داشت، اما امسال با توجه به مسأله مهاجرت مردم جنگ‌زده سوریه و عراق به اروپا، مردم جهان خطر جهانی تروریسم را بیشتر درک کردند و تروریسم برای آنها بیشتر ملموس شد. به گونه‌ای که روسیه دنبال مداخله مستقیم در سوریه است و به عربستان بابت حمله نظامی به یمن هشدار داده است و یادآور شده که عربستان باید دنبال راه‌حل سیاسی در یمن باشد. اظهارات رئیس جمهور درباره خطر تروریسم کاملاً واقع بینانه بود.

وی در ادامه افزود: برخی انتقاد می‌کنند که چرا روحانی صحبت‌های خود را با موضوع فاجعه منا و عربستان آغاز کرد در حالی که این انتقاد را نابجا می‌دانم. عربستان ریشه همه فتنه‌های جهان اسلام است. این کشور با پول خود منطقه را دچار آشوب کرده است. از سویی در مراسم حج امسال هزاران زائر کشته شدند. دولت عربستان مسئول امنیت حجاج است و اگر نمی‌تواند حج را مدیریت کند باید مدیریت حج به نهادهای اسلامی مثل کنفرانس اسلامی واگذار شود.

شکوری همچنین با بیان اینکه معتقدم دولت باید از طریق نهادهای حقوقی بین‌المللی پیگیر مسأله فاجعه منا باشد،‌ گفت: دولت عربستان باید پاسخگوی نوع عملکرد خود در مراسم حج امسال باشد. برخورد دولت ایران با دولت سعودی باید محکم‌تر باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به آمریکا اولتیماتوم داد که اگر برجام اجرا نشود، آنها مقصر هستند زیرا ایران آمادگی خود را برای اجرای برجام اعلام کرده است و اکنون دولت آمریکا مسئول اجرا نشدن برجام است. روحانی همچنین درباره مسائل منطقه خیلی شفاف آمریکا را مورد خطاب قرار داد.

وی در پایان افزود: من صحبت‌های رئیس جمهور را سنجیده، بجا، حقوقی و متین دیدم.

انتهای پیام

کد N978263

وبگردی