آفتاب

مسکو دو ناو جنگی به سوریه فرستاد/ "تپل‌های" روسیه آماده شلیک

مسکو دو ناو جنگی به سوریه فرستاد/ "تپل‌های" روسیه آماده شلیک

وزارت دفاع روسیه از اعزام دو ناو جنگی به همراه تعدادی از نیروهای ویژه دریایی این کشور به سوریه خبر داد. همزمان مسکو موشک‌های بالستیک تپل خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، وزارت دفاع روسیه می‌گوید، اعزام نیروهای دریایی ویژه به سوریه برای حمایت از تاسیسات و تجهیزات دریایی روسیه در سوریه و دریای مدیترانه است و این نیروها به یگان‌های کوماندوی روسیه در سوریه خواهند پیوست که ماموریت حمایت از منافع روسیه در سوریه را بر عهده دارند.

بر اساس این بیانیه وزارت دفاع روسیه، مسکو همچنین دو ناو جنگی به شرق دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل سوریه فرستاده است که کاملا مسلح هستند.

از سویی دیگر وزارت دفاع روسیه موشک‌های سری "تپل" خود را در حالت "آماده شلیک" قرار داده است. مسکو می‌گوید آماده‌باش یگان‌های موشکی تپل در راستای مانورهای روتین ارتش روسیه است اما کارشناسان نظامی آن را بی‌ربط با تحرکات نظامی این کشور در سوریه نمی‌دانند.

موشک‌های قاره پیمای تپل با برد ۱05۰۰ کیلومتر، توانایی حمل چندین کلاهک‌ هسته‌ای را دارند و سیستم‌های ضد راداری متعددی برای جلوگیری از ردیابی شدن توسط موشک‌های دفاعی ضد بالستیک بر روی آنها نسب شده است. وزن این موشک قاره‌پیما در حدود 45 تن است و در رده مخوف‌ترین موشک‌های تاریخ جهان قرار دارند.

انتهای پیام

کد N978070

وبگردی