آفتاب

جولایی: کارآفرینی آمار زندان‌ها را به یک چهارم می‌رساند

جولایی: کارآفرینی آمار زندان‌ها را به یک چهارم می‌رساند

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور از اصلاح قانون شخص ثالث با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، سید اسدالله جولائی در دیدار با استاندار کرمان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار زندان‌های کشور را بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: اگر پول ناشی از پرداخت یارانه‌ها در کشور صرف کارآفرینی و اشتغالزایی می‌شد، آمار زندان‌های کشور به یک چهارم می‌رسید.

وی با تاکید براین‌که «ائمه جمعه باید در خصوص فرهنگسازی و آگاه سازی مردم بیش از پیش تلاش کنند»، گفت: عده‌ای بر اثر بیکاری دچار معاملاتی می‌شوند که در نهایت منجر به زندانی شدن و فروپاشی بنیان خانواده‌ها می‌شود که این مسئله گریبانگیر جامعه می‌شود.

وی از اصلاح قانون شخص ثالث با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور خبر داد و افزود: با آمارگیری های صورت گرفته پس از اصلاح قانون شخص ثالث، آمار زندان ها کاهش یافت.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور با اشاره به این‌که «ستاد دیه ستادی مردمی است و نباید از راه اصلی خود خارج شود»، یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی استان ها باید در راستای آموزش و آگاه سازی مردم از جمله بحث مهریه که امروز بخش زیادی از مددجویان جرایم غیرعمد در زندان های کرمان بدهکاران مهریه هستند، بیش از پیش تلاش نماید.

وی از طرح‌ها و ابتکارات استاندار تقدیر کرد و گفت: طرحی که استاندار کرمان در خصوص واگذاری یارانه‌ها به استان‌ها و مشارکت مردم در ایجاد تعاونی و اشتغالزایی استقبال کرد.

در ادامه نیز علی ولی نیا مدیرکل زندان های استان کرمان، بحث‌های اقتصادی و فرهنگی را از عمده مشکلات و مسائل زندان های استان کرمان دانست و افزود: فرهنگ با اقتصاد مناسب و خوب فراهم می‌شود و حرکتی که استاندار کرمان در خصوص مسائل اقتصادی آغاز کرده بسیار تاثیرگذار خواهد بود که آسیب‌های اجتماعی را می‌تواند کاهش دهد.

وی بیکاری را یکی از آسیب‌های جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اشتغال و حرفه‌آموزی حرف اول را می‌زند؛ لذا باید تلاش‌مان این باشد مددجو با یادگیری مهارت‌های اساسی زندگی و خودکفایی و داشتن شغل و حرفه مناسب به آغوش خانواده و جامعه بازگردد.

در ادامه این دیدار سید حجت الله موسوی قوام مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان به ارائه گزارشی از وضعیت ستاد دیه استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در مجموع امسال 18 میلیارد و 166 میلیون و 150 هزار ریال برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد در استان کرمان صرف شده است.

وی با اشاره به این‌که «نیمه اول امسال زمینه آزادی 57 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم شده است»، گفت: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در استان کرمان تاکنون زمینه آزادی دو هزار و 267 مددجوی جرایم غیر عمد از زندان ها فراهم شده است.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز در این دیدار با تاکید براین‌که «یارانه‌های نقدی باید در اختیار استان‌ها قرار گیرد»، گفت: استان‌ها می‌توانند با مردم در قالب تعاونی به مشارکت نشسته و اشتغالزایی نمایند.

وی در دیدار مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور که حذف یارانه‌ها توسط دولت را خواستار شده بود، افزود: دولت می‌تواند به جای حذف یارانه‌ها، با واگذاری این حجم پول به استان‌ها و مشارکت‌های مردمی در قالب شرکت تعاونی، اشتغالزایی کند.

وی با تاکید براین‌که «آمار زندان‌های کشورهای توسعه یافته که با مشکلات اقتصادی کمتر مواجه هستند، به نسبت دیگر کشورها پایین‌تر است»، خاطرنشان کرد: 1508 میلیارد تومان در سراسر استان یارانه پرداخت می‌شود که اگر این عدد در اختیار استانداری قرار داده شود روستا به روستا برای جوانان مردم کار ایجاد خواهد شد.

در ادامه نیز مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار زندان‌های کشور را بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: اگر پول ناشی از پرداخت یارانه‌ها در کشور صرف کارآفرینی و اشتغالزایی می شد، آمار زندان های کشور به یک چهارم می‌رسید.

انتهای پیام

کد N978057

وبگردی