آفتاب

دولت پاکستان رسانه ها را در خصوص فاجعه منا تهدید کرد

دولت پاکستان رسانه ها را در خصوص فاجعه منا تهدید کرد

ایرنا نوشت: دولت پاکستان رسما به انجمن رسانه های الکترونیک این کشور هشدار داده است تا از پرداختن به فاجعه منا و انجام مصاحبه ها و تهیه گزارش های انتقادی درباره نقش سوء مدیریت عربستان در این فاجعه خودداری کنند.

یکی از خبرنگاران ارشد روزنامه انلگیسی زبان داون پاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خبر هشدار دولت به رسانه ها را تایید کرد و گفت که این هشدار با مسوولان روزنامه و سایت اینترنتی داون نیز داده شده است .
این خبرنگار ارشد پاکستانی که خواست نامش ذکر نشود، گفت که تماس های خانواده ها و مردم با رسانه ها در پاکستان حکایت از آن دارد که شمار جان باختگان پاکستانی در فاجعه منا بیشتر از آمار و ارقام اعلام شده از سوی دولت است.
طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت پاکستان، تاکنون بیش از 40 نفر از حجاج این کشور در فاجعه منا جان خود را از دست داده اند و دهها نفر دیگر هم مفقود هستند.
انجمن رسان های الکترونیک پاکستان اعلام کرده است: در بیانیه ای که بطور مستقیم و از طریق پیامک به مدیران شبکه های خبری و دیگر رسانه ها ارسال شده، آمده است: برخی شبکه ها برنامه هایی درباره حادثه منا پخش می کنند و بطور غیرمستقیم اقدام به متهم کردن عربستان به سوءمدیریت در بروز این حادثه می کنند. این رسانه های باید بدانند که براساس بند 19 قانون اساسی، اظهارنظرهایی که می تواند روابط پاکستان را با کشورها دوست خدشه دار کند، ممنوع است.
انجمن رسانه های الکترونیک پاکستان نیز از مدیران رسانه ها خواسته است تا به این تذکر دولت بطور جدی توجه داشته باشند.
یکی از مسوولان انجمن رسانه های الکترونیک پاکستان گفته است که نگرانی دولت در این زمینه کاملا جدی است و اگر رسانه های پاکستان در گزارش ها و برنامه های خود به 'روابط ویژه اسلام آباد-ریاض' توجه نکنند، اقدامات سختی از سوی دولت علیه رسانه های متخلف اتخاذ خواهد شد.
براساس گزارش های مختلف در رسانه ها پاکستان، بسیاری از خانواده ها در این کشور از زمان بروز فاجعه منا، نتوانسته اند با بستگان و نزدیکان خود که برای حج به عربستان سفر کرده اند، تماس بگیرند و به شدت نگران وضعیت آنان هستند.
این خانواده ها از دولت کشورشان به خاطر عدم اطلاع رسانی دقیق درباره شمار جان باختگان و مفقودان انتقاد می کنند.

4949

کد N977959

وبگردی