آفتاب

وزارت دفاع روسیه: حملات در سوریه دقیق بوده و تلفات غیرنظامی نداشته است

وزارت دفاع روسیه: حملات در سوریه دقیق بوده و تلفات غیرنظامی نداشته است

در پی انتقادات مخالفان سوری و حامیان غربی آنها از حملات روسیه در سوریه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این حملات تنها پایگاه‌های تروریست‌ها را هدف قرار داده و گزارشی از تلفات غیر نظامی ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، پس از ابراز تردیدهای برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه از اهدافی که روسیه در سوریه هدف قرار داده است، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات در داخل سوریه بر اساس اطلاعات دقیق و کارشناسی شده بوده و حملات در مناطقی انجام شده که هیچ گونه تجمع مسکونی اطراف آن وجود نداشته است.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه تاکید دارد که حملات اهداف خود را به دقت مورد اصابت قرار داده‌اند و هیچگونه تلفات غیر نظامی در سوریه در نتیجه آنها گزارش نشده است.

روسیه همچنین اعلام کرد که در حال تبادل اطلاعات با ارتش سوریه و طرف‌های ایرانی است و از انجام حملاتی که احتمال وارد آوردن تلفات یا خسارت به غیر نظامیان داشته باشد، خودداری می‌کند.

مخالفان سوری ارتش روسیه را متهم کرده‌اند که در حملات روز چهارشنبه خود ده‌ها تن را از پای درآورده که در میان آنها غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند.

امریکا، فرانسه، ناتو و برخی دیگر از طرف‌های غربی نیز نسبت به اهدافی که ارتش روسیه آنها را در سوریه منهدم کرده، ابراز تردید کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N977952

وبگردی