آفتاب
آیت‌الله مقتدایی:

طلاب در فضای مجازی معارف اسلامی را به جهان منتقل کنند

طلاب در فضای مجازی معارف اسلامی را به جهان منتقل کنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های عملیه عنوان کرد: طلاب در فضای مجازی معارف اسلامی را به جهان منتقل کنند و این ظرفیت مهمی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم افتتاح اولین و بزرگ‌ترین مرکز داده علوم اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، با گرامیداشت فرارسیدن عید غدیر گفت:از بهترین اعیاد اسلامی عید سعید غدیر و عید ولایت است که عزت اسلام و جهان اسلام را از خدا مسئلت داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:در شرایطی که مسلمانان تحت ظلم قدرت های بزرگ هستند و داعشی ها و تکفیری ها نسبت به مسلمین ستم می ورزند امیدواریم خداوند عیدی ما را در نصرت مسلمین و خواری دشمنان بدهد.

وی با اشاره به فاجعه اسفناک منا عنوان کرد:منشاء این فاجعه عظیم و غمناک منا،سوء تدبیر، بی لیاقتی و بی‌کفایتی آل سعود است که منجر به درگذشت و مجروحیت حجاج و جمعی از هموطنان شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد:از طرفی سوء تدبیر آل سعود در تاخیر تحویل دادن جنازه‌های حجاج و ناهناهنگی ها در حالی که هموطنان ما عزادار و منتظر هستند قابل قبول نیست شاید آل سعود از آمدن جنازه ها و تشکیل یک حرکت ضد آل سعود خوف دارند که امید داریم آنها نیز سر عقل بیایند.

وی در ادامه در خصوص اهمیت بزرگداشت غدیر خم تصریح کرد:در این ایام دین تکمیل شد و دشمنان مایوس گشتند در حالی که مناسک حج به پایان رسیده بود و حدود 120 هزار نفر برای تعلیم حج گرد پیامبر(ص) جمع بودند به گونه ای که سعی می کردند در پیروی از پیامبر(ص) در مناسک حج پیشی می گرفتند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های عملیه اظهار داشت:طبق گواهی بسیاری از علمای شیعه و سنی در این هنگام پیامبر (ص) به اذن خدا وصی خود را معرفی کرد در حالی که بسیاری از کفار به رحلت پیامبر (ص) در خلافت خودشان امید داشتند اما با واقعه غدیر کفار نیز نا امید شدند.

وی خاطرنشان کرد:ولایت امیر المومنان(ع) امری الهی بود که در آن وعده های خداوند تحقق یافت اگر قدر این نعمت را بدانیم می توان در بسیاری از مراحل سربلند باشیم و اگر از ولایت غفلت ورزیم و مخالفت کردیم به گمراهی خواهیم رسید و دین را از دست می دهیم.

مقتدایی عنوان کرد:مهم ترین دستاورد ولایت عزت اسلام و امنیت است در ابتدا ولایت برای خداست و اوست که خلیفه تعیین می کند و بعد از ولایت پیامبر(ص)،ولایت از آن ائمه اطهار(ع) است و در دوران ظهور بر عهده ولایت فقیه می باشد.

وی گفت:انقلاب اسلامی به لطف خدا و با همت بنیانگذار انقلاب پیاده شد و به واسطه ولایت که استمرار ولایت الهی و انبیاء می باشد، یک امنیت در کشور حاکم است و عزتی را برای اسلام و مسلمین لمس می کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های عملیه در خصوص اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی افزود:این مرکز فرآیند مهم علمی و اسلامی است که زمینه برای استفاده از آن در حوزه های خواهران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:تعداد زیادی از خواهران طلبه مشغول به تحصیل هستند که از جمله بسترهای تربیت طلاب در کشور به شمار می رود خدا را شکر می کنیم در مقایسه با حوزه های علمیه برادران عقب‌تر نیستند و در برخی از جهات نیز پیشرفت بیشتری داشتند همان گونه که در دانشگاهها نیز همین گونه می باشد.

مقتدایی تصریح کرد:وضعیت امکانات تحصیل برای حوزه و دانشگاه ویژه خواهران خوب است در این راستا یکی از امکاناتی که در گذشته نبود حوزه مجازی می باشد من در برخی از بازدید ها متوجه شدم خواهری در مورد اعمال ماه رجب مطلبی نوشته است که 12 هزار بار مورد بازدید قرار گرفته است که این نشان از ظرفیت مهمی در فضای مجازی است.

وی عنوان کرد:وبلاگ نویسی و 6 هزار طلبه مقیم فضای مجازی مطالب زیادی را درج می کنند که آثار زیادی دارد و می تواند مفید باشد این مصداق روشنی است که علم از قم صادر می شود و اشتیاق به مطالب دین در جهان بالاست که تشنه کسب این معارف هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های عملیه گفت:طلاب می توانند در قالب فضای مجازی معارف اسلام را در جهان منتشر نمایند و این امر در مقابله با تهاجم فرهنگی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام

کد N977930

وبگردی