آفتاب

لاوروف: با آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه هماهنگی داریم

لاوروف: با آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه هماهنگی داریم

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و واشنگتن در مبارزه نظامی با داعش در سوریه با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدارش با جان کری همتای آمریکایی خود اظهار کرد: واشنگتن و مسکو در خصوص اقدام نظامی علیه داعش در سوریه با یکدیگر هماهنگی خواهند داشت تا از مناقشات بیشتر در منطقه جلوگیری شود.

در این رابطه لاوروف گفت: نیروهای نظامی آمریکا و روسیه با یکدیگر در تماس خواهند بود تا از رویدادهای ناخواسته در سوریه جلوگیری شود. اظهارات لاوروف در حالی مطرح می‌شود که پیشتر روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره موضوع سوریه در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کردند.

به گفته مقامات امریکایی روسای جمهور دو کشور توافق کردند که تماس‌های نظامی میان دو کشور درباره مبارزه با داعش در سوریه وجود داشته باشد.

در همین حال وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که اقدام نظامی کشورش در سوریه به درخواست بشار اسد صورت گرفته و بنابراین با منشور سازمان ملل متحد کاملا تطابق دارد و این در حالی است که حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا بدون تایید دمشق یا شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدارش با کری اذعان کرد که دو طرف همچنان اختلاف نظرهایی در مورد مسئله سوریه دارند.

لاوروف گفت: ما خواهان برقراری دموکراسی و یکپارچگی در سوریه هستیم و طرفین آمریکایی و روسی هردو در پیشبرد فرایندهای سیاسی در سوریه منفعت دارند تا از این طریق امکان مبارزه با افراط گرایان فراهم آید. با این حال وزیر امور خارجه روسیه گفت که در مورد جزئیات اختلافاتی میان مسکو و واشنگتن وجود دارد و تلاش می‌شود این نقاط اختلاف حل و فصل گردد.

انتهای پیام

کد N977901

وبگردی