آفتاب

تاکید کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه بر راه‌حل دو کشوری

تاکید کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه بر راه‌حل دو کشوری

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در پی دیدار لاوروف، کری و موگرینی با انتشار بیانیه‌ای بر تعهد خود در قبال راه حل ایجاد دو کشوری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از آنکه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار کردند، کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه‌ این کمیته با اشاره به افزایش روز افزون تهدیدهای ناشی از تروریسم، ‌افراط گرایی و رادیکالیسم در خاورمیانه اعلام کرد که چنین تهدیدهایی باعث می‌شود که دستیابی به راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور بیش از پیش ضرورت پیدا کند.

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه همچنین درگیری‌های اخیر در اماکن مقدس را محکوم کرد و از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست از اقدامات تحریک آمیز بپرهیزند.

در بیانیه این کمیته آمده است که روند کنونی که شامل اقدامات خشونت طلبانه، ادامه شهرک سازی‌ها و تخریب ساختمان‌های فلسطینی‌ها می‌شود به شدت مایه نگرانی است و دستیابی به راه حلی جهت حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین را به طرز خطرناکی دشوار می‌سازد.

این کمیته تاکید کرد که ایجاد اتحاد میان غزه و کرانه باختری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N977869

وبگردی