آفتاب
تحولات فلسطین؛

بازداشت۱۲ فلسطینی/تسلیم مجدد رژیم صهیونیستی در برابر اسیر فلسطینی

بازداشت۱۲ فلسطینی/تسلیم مجدد رژیم صهیونیستی در برابر اسیر فلسطینی

بازداشت ۱۲ فلسطینی در قدس اشغالی توسط نظامیان صهیونیست و تصمیم مقامات صهیونیست برای آزادی محمد علان اسیر فلسطینی که از ۶۶ روز پیش اعتصاب غذا کرده است، از جمله تحولات مربوط به فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد محمد اسیر فلسطینی را ماه آینده آزاد می کند.

محمد علان اسیر ۳۱ ساله فلسطینی بعد از اینکه در اعتراض به قانون بازداشت اداری اعتصاب غذا کرد تبدیل به نماد مبارزه علیه این نوع بازداشت شد. انتظار می رود بازداشت محمد علان ۴ نوامبر پایان یابد.

علان اعتصاب غذ ای نامحدود خود را ۲۰ آگوست گذشته بعد از تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی برای تعلیق بازداشت اداری وی، متوقف کرد. مسئولان رژیم صهیونیستی اواسط سپتامبر بازداشت اداری علان را که در حال درمان در بیمارستان بود، از سرگرفتند.

این اسیر فلسطینی نوامبر ۲۰۱۴ به مدت ۶ ماه به اسارت اداری درآمد ولی مسئولان صهیونیست بازداشت وی را ۶ ماه دیگر تمدید کردند.

پیشتر رژیم صهیونیستی در برابر خضر عدنان اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشت ادرای اش اعتصاب غذای نامحدود کرده بود، تسلیم شد و او را بعد از ۵۶ روز اعتصاب غذا آزاد کرد.

بازداشت اداری، قانونی است که به موجب آن شهروندان فلسطینی بدون هیچگونه ایراد اتهامی به مدت ۶ ماه بازداشت می شوند و این مدت برای مدت زمان نامحدودی قابل تمدید است. سازمان های حقوقی این قانون رژیم صهیونیستی را نقض آشکار حقوق بشر می دانند.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست شب گذشته ۱۲ فلسطینی را در بیت المقدس بازداشت کردند.

«لوبا السمری» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای پلیس اسرائیل شب گذشته ۱۲ فلسطینی ساکن قدس شرقی را به اتهام اخلال در نظم عمومی و پرتاپ سنگ بازداشت کردند.

وی پیش از این از بازداشت ۱۷۴ فلسطینی ساکن بیت المقدس در طی دو هفته گذشته خبر داده بود.

گفتنی است بعد از یورش های مکرر نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، مناطق مختلف قدس اشغالی شاهد درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان است.

روز گذشته محمود رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به تقسیم مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد.

کد N977841

وبگردی