آفتاب

گشت در دهکده‌ای بر فراز ابرها/ تور یک روزه «ییلاق فیلبند» چند؟

گشت در دهکده‌ای بر فراز ابرها/ تور یک روزه «ییلاق فیلبند» چند؟

اقتصادنیوز نوشت: برای سفر کردن به بام مازندران و بازدید از دهکده‌ای بر فراز ابرها یعنی سفر به ییلاق فیلبند به همراه تور، باید چیزی میان 72 تا 84 هزار تومان هزینه کرد.

اقیانوس ابر پدیده‌ای است که انسان می‌تواند خود را بر فراز ابرها احساس کند؛ در یکی از روستاهای دیدنی در حاشیه شهرهای شمال ایران این پدیده را می‌توان تجربه کرد. برای این موضوع می‌توان به ییلاق فیلبند، روستایی بر فراز ابرهای مازندران که به بام شرقی این استان معروف است سفر کرد.

زمان مناسب برای دیدن این ییلاق از انتهای اردیبهشت‌ماه تا ابتدای مهرماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این ییلاق در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی، رفتن به این منطقه سخت می‌شود؛ زمستان این روستا همیشه دیر تمام می‌شود و جالب این است که حدود هفت ماه از سال را این روستا با برف‌ها سپری می‌کند.

ییلاق فیلبند يکی از زيباترين مناطق ییلاقی جنوب بابل و آمل در استان مازندران است. این ییلاق مرز بین منطقه کوهستانی و جنگلی در سامانه جنوبی البرز بوده و در واقع مانند سدی است که در مقابل هوای شرجی شمال قرار دارد و همین امر سبب می‌شود که این منطقه بیشتر اوقات مه‌آلود باشد.

برای سفر به منطقه فیلبند اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه نکرد، چرا که تغییرات شدید آب و هوایی در فیلبند واقعاً شگفت‌آور است.

گردشگران در طول یک روز ممکن است شرایط متنوع جوی را در فیلبند مشاهده کنند؛ آسمانی آبی و آفتابی، مه غلیظ، باران شدید، رنگین کمان و...

به طور کلی برای سفر کردن به بام مازندران و بازدید از دهکده‌ای بر فراز ابرها یعنی سفر به ییلاق فیلبند به همراه تور، باید چیزی میان 72 تا 84 هزار تومان هزینه کرد.


22539

کد N977763

وبگردی