آفتاب

ابراز همدردی مقامات و دیپلمات های خارجی مقیم اردن با ملت ایران در فاجعه منا

ابراز همدردی مقامات و دیپلمات های خارجی مقیم اردن با ملت ایران در فاجعه منا

مقامات مسئول، نمایندگان پارلمان، سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم اردن، نمایندگان احزاب، عشایر و سایر گروه‌های مردمی، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز تسلیت، تاسف عمیق و انزجار خود را در خصوص حادثه منا اعلام کرده و با امضای دفتر یادبود، با ملت ایران به ویژه خانواده‌های داغدار اظهار همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز گذشته نماینده وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر اردن با حضور در سفارت کشورمان با ملت ایران ابراز همدردی کردند.

«جمعه العبادی » در دیدارش با فردوسی پور سفیر کشورمان ضمن ابلاغ پیام‌های تسلیت «ناصر جوده» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه این کشور به رهبران کشورمان به ویژه وزیر محترم امور خارجه و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، حادثه منا را دردناک خواند و خواستار همفکری برای جلوگیری از چنین فجایعی شد.

وی تعداد جان باختگان این کشور را یک نفر و مفقودین را پنج نفر اعلام کرد که تنی چند از آنان با پیگیری‌های بعثه حج اردن به کاروان‌های خود بازگشته‌اند.

طرفین با توجه به دیدار روسای بعثه‌های حج دو کشور در منا خواهان استمرار همکاری‌ها در این خصوص شدند.

لازم به ذکر است که برخی از سفرا که کشورهایشان در سوگ از دست دادن حجاج خود بودند، ضمن تشریح نابسامانی در حج سال جاری، اتخاذ تصمیمات مناسب را در مدیریت برگزاری حج از ضروریات عنوان کردند.

انتهای پیام

کد N977762

وبگردی