آفتاب
یک مسئول اعلام کرد:

مبارزه فراگیر اجتماعی با پدیده شوم اعتیاد ‌

مبارزه فراگیر اجتماعی با پدیده شوم اعتیاد ‌

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با تاکید بر مبارزه فراگیر اجتماعی با پدیده شوم اعتیاد، معتقد است که امروزه یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در گستره جغرافیایی سیاسی و اجتماعی دنیا موضوع مواد مخدر و روانگردان است که باید با آن با تدبیر برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، محمدرضا ابراهیمی شامگاه چهارشنبه 8 مهر در نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی در بیماران با اختلالات مصرف مواد در شیراز بیان کرد: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و روانگردان از معضلات فراگیر امروز دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز مواد مخدر به یک بحران در جهان تبدیل شده که احساس مسئولیت و همگرایی جامعه جهانی تنها راه حل این معضل خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس خاطرنشان کرد: وزیر کشور شعاری را مبنی بر اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر مطرح کرده که از این رو باید با برنامه از ظرفیت عمومی مردم در جهت مقابله با این پدیده شوم استفاده کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: امید است خروجی برگزاری چنین کنگره‌هایی در ایران موجب استفاده بیشتر از دانش فعالان عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این مراسم دستیابی به راه‌های پیشگیری افراد قبل از در معرض قرار گرفتن با اعتیاد را مهمترین خروجی این چنین کنگره‌ها برشمرد.

محمدهادی ایمانیه همچنین به بکارگیری توان یکهزار و 500 پزشک خانواده در استان فارس در جهت آموزش‌های لازم برای مقابله با اعتیاد اشاره و عنوان کرد: امید است به واسطه انها بتوانیم افراد را در مقابل این پدیده ایمن کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی در بیماران با اختلالات مصرف مواد در شیراز با حضور متخصصینی کشور آلمان و با 102 کارگاه در 54 عنوان به مدت سه روز در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N977651

وبگردی