آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

واکنش حماس به سخنرانی عباس در مجمع عمومی

واکنش حماس به سخنرانی عباس در مجمع عمومی

حماس از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست برای اثبات صداقت و راستگویی خود در زمینه عدم اجرای توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی، "مرگ قطعی" توافق اسلو را اعلام کرده و از به رسمیت شناختن دشمن صهیونیستی عقب نشینی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که وی باید هر چه سریعتر همکاری های امنیتی با اسرائیل را متوقف کرده و دست مقاومت را در کرانه باختری باز بگذارد. حماس همچنین خواستار توقف بازداشت‌های سیاسی و آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان شد.

در این بیانیه از رئیس تشکیلات خودگردان خواسته شده است که هر چه سریعتر مفاد توافق آشتی را اجرا کرده و زمینه برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف"، تشکیل دولت وحدت ملی و لغو محاصره غزه را فراهم کند.

عباس روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد تا زمانی که رژیم صهیونیستی بر عدم پایبندی به توافقنامه های امضا شده با طرف فلسطینی تاکید دارد، فلسطینی‌ها نیز نمی‌توانند همچنان به این توافقنامه‌ها پایبند باشند. وی از رژیم صهیونیستی خواست که به مسئولیت‌های خود به عنوان طرف اشغالگر عمل کنند.

حماس همچنین ضمن درخواست از عباس برای مراجعه فوری به دادگاه کیفری بین المللی به منظور تعقیب جنایتکاران جنگی صهیونیستی، تاکید کرد که عباس با هیچ یک از گروه های فلسطینی درباره این سخنرانی خود رایزنی نکرده بود و در سخنرانی خود تمامی جهانیان؛ به استثنای شرکای ملی خود را مخاطب قرار داد.

این جنبش خاطر نشان کرد که اکثر بخش‌های این سخنرانی تکراری و بازگویی مطالب سخنرانی‌های قبلی بود که با لحن "عاطفی" و "خواهشی" و التماس از دیگران بیان شد و در آن از برگ‌های برنده ملت و گروه های فلسطینی استفاده نشد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه انتظار حصول نتایجی متفاوت از نتایج سخنرانی‌های قبلی عباس از این سخنرانی نیست، آمده است که اعلام عباس مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان به توافقنامه هایی که دشمن صهیونیستی به آنها پایبند نیست، عمل نخواهد کرد، خواسته کل ملت فلسطین و همه آزادگان جهان است، اما این اعلام عباس باید پشتوانه عملی داشته باشد و با آرمان‌ها و درد و رنج ملت فلسطین هماهنگی داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حماس 5 خواسته را برای اثبات راستگویی عباس خواستار شده است:

اعلام قطعی مرگ توافقنامه اسلو و عقب نشینی از به رسمیت شناختن دشمن صهیونیستی.

توقف فوری همکاری‌های امنیتی و باز گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری.

توقف بازداشت های سیاسی و آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان.

اجرای فوری مفاد توافق آشتی و برگزاری نشست کادر رهبری موقت ساف، تشکیل دولت وحدت ملی و لغو محاصره غزه.

مراجعه فوری به دادگاه کیفری بین المللی برای تعقیب و محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیستی.

انتهای پیام

کد N977641

وبگردی