آفتاب
عضو مجلس خبرگان رهبری:

واقعه غدیر مملو از ظرفیت‌های وحدت‌بخش برای امت اسلام است

واقعه غدیر مملو از ظرفیت‌های وحدت‌بخش برای امت اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه واقعه غدیر مملو از ظرفیت های وحدت‌بخش برای امت است، گفت: نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، رسانه‌های گروهی و نوشتاری باید با تبیین درست حادثه غدیرخم، محورهای وحدت بخش آن را استخراج و در مسیر وحدت میان جهان اسلام بکار گیرند.

آیت الله محمدحسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با گرامیداشت دهه امامت و عید سعید غدیر اظهار کرد: واقعه عظیم غدیر یک رویداد دینی و سیاسی بود و به منزله یک واقعه تاریخی گذرا به شمار نمی رود.

عضو خبرگان رهبری افزود: غدیر استمرار مکتب توحیدی و نبوت پیامبر اسلام(ص) است که تداوم‌بخش نظام و حکومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: با وجود اهمیت معرفی غدیر به مسلمانان و آزادگان جهان، تاکنون کار تاثیرگذاری در این عرصه انجام نشده است، در حالی که رسانه فضای مناسبی برای تببین غدیر و معرفی آن در جهان است.

ممدوحی عنوان کرد: غدیر یک نظام عقلانی و فلسفی است و با وحدت اسلامی و انسجام مسلمین هیچ مغایرتی ندارد و باید آن را به شیوه عقلانی و فلسفی معرفی کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد دو مولفه مهم حکومت و سیاست در غدیر خم خاطرنشان کرد: غدیر بدان معناست که اسلام مبتنی بر حکومت و سیاست اسلامی است و به حکومت دینی و مدیریت یک جامعه اسلامی توجه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: غدیر باید به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ اسلام به نسل جوان معرفی شود و مبلغان نیز در برنامه‌های تبلیغی خود توجه کافی به شناسایی و معرفی غدیر و ابعاد مهم اجتماعی و سیاسی این واقعه داشته باشند.

وی گفت: وهابیت و تفکرات انحرافی تکفیری تلاش می‌کنند با آتش فتنه و اختلاف، واقعه غدیر در تاریخ اسلام به فراموشی سپرده شود، در حالی که حقانیت امیرالمومنین (ع) برای بسیاری از مسلمانان جهان مشخص است.

ممدوحی خاطرنشان کرد: غدیر خم یک نعمت الهی است که دین را به کمال رساند. شیعه واقعی کسی است که ولایت برگرفته از غدیر خم را در ابعاد سیاسی و دینی و اجتماعی زندگی اش پیاده کند.

انتهای پیام

کد N977560

وبگردی