آفتاب

ولید المعلم حملات هوایی فرانسه در خاک سوریه را محکوم کرد

ولید المعلم حملات هوایی فرانسه در خاک سوریه را محکوم کرد

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه حملات هوایی فرانسه و انگلیس در خاک این کشور را محکوم کرد و آن را تعرض به حاکمیت دمشق دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، المعلم در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اقدامات نظامی انگلیس و فرانسه در خاک سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و تعرض به حاکمیت این کشور است.

وی افزود: در حال حاضر کسانی که به دنبال مبارزه با تروریسم در خاک سوریه هستند باید با دولت سوریه در این زمینه همکاری و هماهنگی داشته باشند؛ چرا که که در حال حاضر ارتش سوریه به تنهایی در حال مبارزه با داعش است.
از سوی دیگر ولید المعلم  از طرح روسیه برای ایجاد ائتلاف منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با داعش حمایت کرد.

گفتنی است روز گذشته فرانسه از انجام حملات هوایی علیه پادگان آموزشی تروریست های داعش در نزدیکی دیر الزور خبر داد.

طبق اعلام مقامات پاریس در این حملات از ۶ جنگنده استفاده شده و ۳۰ داعشی کشته شد.

از سوی دیگر مقامات نظامی روسیه از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایرانن با ایجاد یک مرکز اطلاعاتی در بغداد برای مبارزه با داعش خبر دادند.

یک منبع نظامی روسی گفت: هدف از تشکیل این ائتلاف اتخاذ اقداماتی عملی و جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه است.

همچنین حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیت دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که همکاری اطلاعاتی و امنیتی عراق، سوریه، روسیه و ایران به طور عملی آغاز شده است.

رئیس رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اعلام رسیدن کارشناسان امنیتی روسیه و ایران به بغداد، گفت: فعالیت ائتلاف چهارگانه عراق، روسیه، ایران و سوریه آغاز شده است و بودجه ‌ای به فعالیت این ائتلاف اختصاص داده شده است.

کد N977507

وبگردی