آفتاب

وزارت کشور افغانستان: قندوز بازپس گرفته شد / طالبان رد کرد

وزارت کشور افغانستان: قندوز بازپس گرفته شد / طالبان رد کرد

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد نیروهای ویژه این کشور امروز صبح (پنجشنبه) مهم ترین بخش‌های شهر قندوز را از اشغال طالبان خارج کردند. این در حالی است که سخنگوی طالبان با رد این خبر اعلام کرد که شبه ظنامیان این گروه همچنان در برابر نیروهای دولتی مقاومت می‌کنند و کنترل اکثر بخش‌های شهر را دردست دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از بخدی نیوزخبرگزاری رویترز، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد اعلام کرد: شهر بازپس گرفته شد و از تروریست‌هایی که آن را اشغال کرده بودند پاکسازی شد. شهر قندوز که مرکز استانی به همین نام است دوشنبه به اشغال طالبان درآمده بود.

وی افزود: دشمن تلفات سنگینی متحمل شد.

سقوط آخرین شهر بزرگی که ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا اواخر سال 2001 از دست طالبان بازپس گرفته بود ،‌ بار دیگرتوان نیروهای افغان برای مقابله باطالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی را زیر سوال برد.

شماری از یگان‌های خارجی در درگیری‌ها علیه طالبان در بخش قندوز مشارکت داشتند.

به گفته یک مقام بلند پایه افغان ،‌حدود 100 عضو نیروهای ویژه آمریکا چهارشنبه در درگیری‌ها علیه طالبان که فرودگاه را در تصرف خود داشتند ، مشارکت داشتند.

ناتو نیز از حضور نیروهای ویژه این کشور در عملیات بازپس گیری قندوز خبر داده بود.ناتو اعلام کرد که نیروهای ویژه خارجی به قندوز رسیده‌اند و نیروهای آمریکایی حملات هوایی در این شهر را آغاز کرده‌اند. این نیروها متشکل از سربازان انگلیسی و آلمانی هستند.

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که جنگ همچنان ادامه دارد. وی با تاکید بر اینکه طالبان همچنان بر بخش‌های گسترده‌ای از شهر و حومه آن تسلط دارد گفت: ادعاها درباره قندوز صحت ندارد.

انتهای پیام

کد N977461

وبگردی