آفتاب
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:

پیام روحانی به ملت‌ها بود نه دولت‌ها

پیام روحانی به ملت‌ها بود نه دولت‌ها

یک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، گفت: پیام روحانی در نطق سازمان ملل به ملت‌ها بود نه به دولت‌ها.

بهادر ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: پیام آقای روحانی به ملت‌هاست . این دولت‌های فعلی گوش به فرمان اسرائیل هستند و منافع خود را با منافع رژیم صهیونیستی گره می‌زنند. ما به دولت‌های فعلی جهان امیدی نداریم اما مثل همین نطق رئیس جمهور باید کار کنیم تا پیام خود را به ملت‌ها برسانیم.

وی با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در کل مثبت بود، افزود: من این سخنرانی را در کل خوب و مثبت دیدم. دنیا منتظر چنین صحبت‌هایی است. روحانی سعی کرد در نطق خود هم از منافع ملی دفاع کند و هم بحث تعامل را مطرح کند. پیش از این از بحث‌های ما برداشت‌های تندی می‌شد ولی در این سخنرانی انصافاً خوب کار شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فاجعه منا یادآور شد: البته عده‌ای معتقد بودند که روحانی به خاطر فاجعه منا باید مجمع را ترک می‌کرد و به ایران بازمی‌گشت اما او در آنجا ماند ولی به هر حال سخنرانی خود را با مسأله اتفاقات عربستان آغاز کرد که کار درستی بود.

وی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور در جایی از سخنرانی به آغاز فصل جدید روابط ایران با جهان اشاره کرد. روابط ما تغییری نکرده و بر اساس عدالت و ارتباط متقابل است، اما تبلیغاتی روی ما هست که می‌خواهند بگویند ایرانی‌ها تعامل ندارند. بیان این حرف‌ها کار جدیدی نیست و تغییری در رفتار طرف مقابل ایجاد نمی‌کند، اما از نظر جنگ روانی خوب است و تأثیر مثبتی دارد.

ولی‌زاده همچنین به صحبت‌های رئیس جمهور درباره مبارزه با تروریسم و خشونت اشاره کرد و ادامه داد: این بحث خوبی است که باید ادامه پیدا کند و از وظایف ما به حساب می‌آید. انقلاب ما بدون خشونت بود. امام (ره) اجازه حمله نمی‌داد در حالی که استکبار به دنبال خشونت است. ما دولت‌ها و سازمان‌های امنیتی استکبار را تروریست می دانیم و معتقدیم ملت‌های جهان سوم در این موارد باید بیشتر با هم هماهنگ باشند. روحانی انصافاً در این حرکات جهانی خوب جلو می‌رود.

بازرس خانه احزاب اضافه کرد: در فاجعه منا در اینکه مقصری وجود داشته کسی شکی ندارد ولی برای استکبار این مسأله اصلاً مهم نیست و به آن اشاره‌ای نمی‌کنند در حالی که این اتفاق هم نوعی تروریسم است. وقتی یک عده بی‌گناه کشته می‌شوند دست کمی از تروریسم ندارد ولی مستکبرین هیچ موضعی نمی‌گیرند و این نشان می‌دهد خودشان پرورش‌دهنده تروریست هستند اما تلاش می‌کنند مسلمان‌ها را تروریست جلوه دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روحانی به درستی اشاره کرد که اتفاقات منطقه ریشه در تجاوز گذشته غربی‌ها دارد. بحث حمله به عراق به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی یا حمله به افغانستان زورگویی مطلق غرب بود و می‌بینیم این هرج و مرج و اتفاقات به وجود آمده در منطقه به همان اشغالگری‌ها و تجاوزات باز می‌گردد.

این عضو شورای عالی مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در پایان با اشاره به توافق هسته‌ای تأکید کرد: در اینکه ما در این توافق به تعهدات خود عمل می کنیم شکی وجود ندارد ولی طرف مقابل قابل اعتماد نیست و این مسأله برای ما محرز است. غربی‌ها باید به این فکر کنند که چشم جهان به این توافق است و اگر می‌خواهند با جهان سوم ارتباط داشته باشند باید به تعهدات خود عمل کنند و در صورتی که نقض تعهد کنند دستشان رو خواهد شد ما در تبلیغات، سخنرانی‌ها و فعالیت‌ه ای خود باید به این مسائل اشاره کنیم و سفرا و رایزنان ایرانی باید این دیدگاه‌ها و سیاست جمهوری اسلامی را برای جهان روشن کنند.

انتهای پیام

کد N977439

وبگردی