آفتاب
جاش ارنست:

آمریکا از همکاری با روسیه استقبال می کند

آمریکا از همکاری با روسیه استقبال می کند

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای رسمی از همکاری نظامی آمریکا با روس ها در عملیات هوایی علیه داعش استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن اگزمایر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اولین حمله هوایی جنگنده های روسی علیه مواضع تروریستها، از آمادگی آمریکا برای همکاری با نیروهای نظامی روسیه در عملیات ضد داعش در سوریه خبر داد.

جاش ارنست گفت: در زمان کنونی پیش داوری درباره عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه کمی زود است و به طور حتم واشنگتن از همکاری با روس ها در حمله به تروریست های داعش استقبال می کند.

ارنست به این نکته نیز اشاره کرد که اولویت کشورش گفتگوی مقامات نظامی طرفین برای عدم تداخل عملیات نظامی جداگانه از سوی دو کشور است. بر این اساس و به دستور «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا مقامات نظامی این کشور در مذاکره با طرفهای نظامی روس درباره راهکارهای موجود برای انجام این مهم بحث و گفتگو خواهند کرد.

مقامات نظامی آمریکا پیشتر گفته بودند که جنگنده های روسی شهر حمص را بمباران کرده اند در حالیکه تروریست های داعش در این شهر حضور ندارند. بر این اساس یک مقام نظامی روسیه با حضور در سفارت آمریکا در بغداد از آغاز حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش خبر داده و از آمریکایی ها خواسته در عملیات هوایی با روس ها هماهنگ باشند.

ارنست گفت: هنوز نتیجه گیری درباره حملات هوایی و نیت اصلی روس ها از این حملات در سوریه کمی زود به نظر می رسد. وی خاطر نشان کرد این همان دلیلی است که آمریکایی ها را برای مذاکره با طرفهای روس ترغیب می کند.

وی افزود: در عملیات نظامی با روس ها همکاری خواهیم کرد و اصلاً نمی خواهیم در عملیات نظامی جداگانه از سوی دو کشور تداخلی ایجاد شود. سخنگوی کاخ سفید بر خلاف مطالبی که در رسانه ها منتشر شده بود شگفت زدگی مقامات آمریکا از عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه را رد کرد و گفت از حضور نظامی روسیه در این کشور چنین عملیاتی منطقی است.

کد N977375

وبگردی