آفتاب

کاخ سفید: مذاکره با روسیه در مورد اقدام نظامی در سوریه اولویت ماست

کاخ سفید: مذاکره با روسیه در مورد اقدام نظامی در سوریه اولویت ماست

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، مذاکرات با روسیه درباره فعالیت نظامی در سوریه هنوز آغاز نشده اما انتظار می‌رود که به زودی اتفاق بیافتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: مذاکرات فنی و عملی میان روسیه و آمریکا درباره اقدام نظامی در سوریه همچنان برای واشنگتن یک اولویت به شمار می‌رود.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: هر دو رییس‌جمهور توافق کردند که این مساله برای هر دو کشور یک اولویت مهم است که مذاکرات فنی و عملی میان نظامیان دو طرف انجام گیرد تا اطمینان حاصل شود که فعالیت نظامی ما در سوریه به درستی صورت می‌گیرد.

ارنست اظهار کرد: مذاکرات آمریکا و روسیه در مورد فعالیت نظامی در سوریه هنوز آغاز نشده است اما انتظار می‌رود که این مذاکرات به زودی آغاز شود.

وی اضافه کرد: وزارت دفاع آمریکا قرار است فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه را رصد کند و هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آن‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

سخنگوی کاخ سفید گفت: یکی از چیزهایی که پوتین و اوباما از نیروهای نظامی کشورهایشان خواسته‌اند این است که فرایند رایزنی میان دو طرف ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: همچنین انتظار داریم که کری و لاوروف نیز در آینده گفت‌وگوهای بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N977336

وبگردی