آفتاب

پاسخ مسکو به واکنش واشنگتن و رسانه های غربی به حملات سوریه

پاسخ مسکو به واکنش واشنگتن و رسانه های غربی به حملات سوریه

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای، اظهارات مقامات آمریکایی و انتشار اخبار دروغ درباره حملات هوایی روسیه علیه تروریست های داعش را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره حملات هوایی روسیه گفت همه تبلیغات رسانه های غربی قبل از سخنرانی لاوروف در شورای امنیت بی اساس است و  حملات علیه داعش با هدف برقراری امنیت در منطقه انجام شده است.

«ماریا زاخاروف» در گفتگو با تلویزیون لایف نیوز به اظهارات مقامات پنتاگون درباره حملات روسیه علیه مواضع داعش اشاره کرد و افزود: آنها تنها می خواهند بشار اسد را از حکومت ساقط کنند و تمام این اظهارات تبلیغات رسانه ای است.

وزارت دفاع آمریکا روسیه را متهم کرده است که در حملات هوایی خود علیه داعش بیشتر از شبه نظامیان، مردم غیر نظامی را هدف قرار می دهد. اشتون کارتر پیش از این گفته بود مبارزه با داعش بدون یک راه حل سیاسی نمی تواند مانع بحران در سوریه شود و بیشتر موجب شعله ورتر شدن آتش جنگ داخلی در این کشور خواهد شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات پنتاگون علیه اقدام کشورش در سوریه گفته است: زیاد به این حرفها گوش ندهید، اینها تنها اتهامات بی اساس پنتاگون است. این در حالی است که آمریکا به اصطلاح برای مبارزه با داعش و در واقع برای مقابله با نظام سوریه، گروهی از شبه نظامیان را آموزش می دهد که اخیراً این شبه نظامیان در مواجهه با جبهه النصره سلاح های خود را تحویل آنها داده اند.

در حالی که غربیها اصرار به کنار رفتن بشار اسد از قدرت دارند، نظامیان روسیه در همکاری تنگاتنگ با ارتش سوریه مواضع داعش را مورد هدف قرار می دهند. پیشتر نیز جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی از ادامه همکاری های روسیه و آمریکا در حملات هوایی علیه داعش در سوریه خبر داده بود.

به گفته وی قرار است وزرای خارجی دو کشور در نشستی مشترک مذاکرات پوتین و اوباما درباره بحران سوریه را ادامه دهند. گفتنی است همزمان با آغاز حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه، رسانه های غربی تبلیغات منفی خود علیه این اقدام را آغاز کرده اند. از جمله این که برخی گزارش ها با اشاره به جزئیات این حملات، از کشته شدن غیرنظامیان و کودکان در این حملات حکایت دارد. این در حالی است که رسانه ها تا کنون چنین گزارش هایی در مورد حملات هوایی آمریکا در سوریه و عراق منتشر نکرده اند.

کد N977330

وبگردی