آفتاب
در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت

دیدار ظریف با همتایان مکزیکی، اتریشی، سوییسی و کره‌ای

دیدار ظریف با همتایان مکزیکی، اتریشی، سوییسی و کره‌ای

وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه در ادامه دیدارهای دو جانبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتایان خود در کشورهای مکزیک، اتریش، سوییس و کره جنوبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دیدار محمد جواد ظریف با همتای مکزیکی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دو طرف بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه تاکید کردند.

ظریف در این ملاقات فرصت های تجاری و اقتصادی پس از امضای توافق هسته ای را برشمرد و از طرف مکزیکی دعوت کرد تا همپای بقیه کشورها از این فرصت استفاده کند. لازمه موفقیت چنین اقدامی در گام اول حمایت دولت به ویژه در بخش های بانکی و مالی برشمرده شد.

طرف مکزیکی نیز ضمن تبریک دستاوردهای سیاسی کشورمان به ویژه توافق هسته ای و تاکید بر گسترش هر چه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی اظهار داشت چنین عزم و علاقه ای بصورت واقعی در دولت مکزیک وجود دارد.

ظریف: رفتار نامعقول عربستان در سوریه و یمن با واکنش شایسته اروپا و آمریکا مواجه نشده است

به گزارش ایسنا، وزیران خارجه ایران و اتریش در دیداری جداگانه موضوعات مورد علاقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند. وضعیت پناهجویان و بحران سوریه از جمله این موضوعات بودند.

محمد جواد ظریف از بی عملی کشورهای اروپایی در برابر زیاده خواهی های عربستان شدیدا انتقاد کرد و گفت رفتار نامعقول این کشور در بحران های سوریه و یمن نه تنها با برخورد شایسته کشورهای اروپایی و آمریکا روبرو نشده بلکه بر عکس در حالیکه عربستان مشغول بمباران یمن است از حمایت و قطعنامه شورای امنیت هم برخوردار می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر راه حل سیاسی مشکل سوریه که نتیجه نهایی آن بدون پیش داوری باید از سوی مردم آن کشور تعریف شود تاکید کرد.

سوییس به دنبال مرحله جدیدی از گفت و گوهای دو جانبه با ایران است

همچنین ظریف با همتای سوییسی خود دیدار کرد. وزیر خارجه سوییس با اشاره به لغو - و نه تعلیق - همه تحریم های سوییس در ماه اگوست اظهار کرد: ما به روابط میان دو کشور اعتماد داریم و مایل هستیم مرحله ای جدید و جدی از گفتگو های دوجانبه را در همه حوزه های مورد علاقه شروع کنیم.

ظریف نیز در این ملاقات ضمن اعلام آمادگی برای گسترش روابط در همه حوزه های مورد علاقه طرفین از نقش سوییس در حوزه های مختلف بین المللی از جمله در حوزه های بشردوستانه تقدیر کرد.

کره جنوبی از فرصت ظرفیت های اقتصادی ایران استفاده کند

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای کره ای خویش دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کره جنوبی ضمن اشاره به حصول توافق هسته ای ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند از تجارب این توافق برای گسترش صلح در منطقه شرق آسیا و شبه جزیره کره استفاده نماید.

در این ملاقات حوزه های مختلف روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی طرفین قرار گرفت. محمد جواد ظریف ضمن اشاره به آخرین تحولات مربوط به اجرای توافق هسته ای از طرف کره ای خواست از این فرصت و از ظرفیت های اقتصادی ایران برای توسعه تجارت با بازار 300 میلیونی آسیای میانه و خاورمیانه استفاده کند.

انتهای پیام

کد N977310

وبگردی