آفتاب

حمایت کلیسای ارتودوکس روسیه از حملات علیه داعش در سوریه

حمایت کلیسای ارتودوکس روسیه از حملات علیه داعش در سوریه

کلیسای ارتودوکس روسیه امروز(چهارشنبه) از تصمیم مسکو به منظور انجام حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه حمایت کرد و این جنگ را یک "جنگ مقدس" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزوولود چاپلین، رئیس بخش امور عمومی کلیسای ارتودوکس روسیه که یک نهاد قدرتمند در این کشور است، گفت: جنگ با تروریسم یک جنگ مقدس است و شاید امروز کشور ما فعالترین نیرو در جهان است که با تروریسم می‌جنگد.

چاپلین صراحتا تاکید کرد، کلیسای ارتودوکس روسیه از تصمیم دولت این کشور برای استقرار نیروی هوایی در سوریه به منظور حمله به مواضع داعش حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این تصمیم در راستای قوانین بین‌المللی و مطابق با ذهنیت مردم ما و نقش ویژه‌ای است که کشور ما همواره در خاورمیانه ایفا کرده است.

چاپلین همچنین گفت، شورای نمایندگان مذاهب اصلی روسیه متشکل از نمایندگان مسیحیان ارتودوکس، مسلمانان، یهودیان و بودایی‌ها بیانیه‌ مشترکی درباره نقش روسیه در سوریه منتشر خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در این بیانیه‌ از تصمیمی که از سوی دولت کشور ما اتخاذ شده حمایت خواهیم کرد.

کلیسای ارتودوکس روسیه در زمان شوروی سابق هدف سرکوبگری قرار گرفت اما پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی مجددا از نفوذ زیادی در این کشور برخوردار شد و روابط نزدیکی با دولت روسیه برقرار کرد.

انتهای پیام

کد N977223

وبگردی