آفتاب
با محوریت فاجعه منا و برجام صادر شد

بیانیه پایانی اولین همایش نخبگان بسیجی فعال در عرصه بین‌الملل

بیانیه پایانی اولین همایش نخبگان بسیجی فعال در عرصه بین‌الملل

بیانیه پایانی اولین همایش نخبگان بسیجی فعال در عرصه بین‌الملل با محوریت فاجعه منا و برجام صادر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّورِ ۖ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَی الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِکَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فیها خالِدونَ»

خدا «ولی» کسانی است که ایمان آوردند. آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون می‌برد، حال آنکه کسانی که کافر گشتند، «اولیای » آنان طاغوت است. آنان را از روشنایی به سوی تاریکی‌ها می برند. اینان همدم آتش‌اند و در آن ماندگارند.

مقدمه

امروز دنیا در حال جهش به سوی عدم سلطه پذیری است. به همین دلیل، امریکا به عنوان قدرت سلطه گر مداخله کننده در جهان در حال تجدید نظر در سیاست های خود است اما با همان مبانی نظام سرمایه‌داری که همچنان پا برجا است.

در این دوره بازیگران زیادی در یک فضای محدود قدرت پیدا شده لذا سهم قدرت سلطه گر کمتر می‌شود، کشورها به این حقیقت رسیده اند اگر بتوانند قانونمدار باشند ثبات سیاسی داشته باشند و از انسجام فکری و فلسفی نخبگان برخوردار باشند در میدان رقابت برتری می یابند.

همین موضوع است که آمریکا و سلطه گران را وحشت زده کرده تا مبادا جهان اسلام به خصوص ایران وارد این رقابت شود و به موازات این موضوع، جنگ عقیدتی در جریان است، که اگر جهان اسلام در مقابل جهان سرمایه داری قد علم کنند دیگر نتیجه آنچه صهیونیسم می خواهد نمی شود.

آنچه در جهان اسلام مثلا در عراق و سوریه و امروز در منا اتفاق می افتد و در ایران با موضوع مذاکرات است، در پی همین نزدیک شدن به میدان رقابت است.

نخبگان بسیجی می پرسند در این میدان رقابت ناجوانمردانه آیا مذاکرات برجام ما امروز نتیجه‌ای مانند مذاکرات 29 دی ماه 1359 دارد؟ در آن مذاکرات دولت آمریکا متعهد می‌شود اقداماتی چند را در قبال جمهوری اسلامی ایران انجام دهد از جمله آنکه پول های بلوکه شده ایران در آمریکا را آزاد کند و از برخورد خصمانه اقتصادی و نظامی و اعمال سیاست های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی خودداری ورزد. در مقابل جمهوری اسلامی نیز گروگان‌ها و جاسوس‌های آمریکایی به اسارت درآمده درخاک ایران را آزاد نموده و طی چند مرحله به آمریکا بازگرداند، گذر تاریخ اما نشان داد که ایالات متحده آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرد.

جمهوری اسلامی امروز در جایگاهی است که همان قدرت های سلطه گری که تا دیروز واقعیت انقلاب عظیم اسلامی را با کارتل های رسانه ای خود می پوشاندند و داعیه حمله نظامی مجدد را به ایران داشتند در نهایت در ماندگی و ناچاری بعد از سالها تحریم و هزینه‌های هنگفتی که صرف تمدید تحریم‌ها می‌نمودند به مذاکرات هسته‌ای تن دادند و در پی عدم موفقیت در عراق و در سوریه که هرچه را داشتند به میدان آوردند و نتیجه دلخواه را نگرفتند و امروز بدون آنکه بخواهند ایران را قدرت موثر نه تنها در منطقه بلکه جهان معرفی می‌کنند چرا باید برای برجام دست افشانی کنیم؟ در واقع برجام یک نقطه ذلت بار تاریخی برای قدرت های سلطه در تاریخ روابط بین‌الملل است که قدرتهای سلطه گر جهانی از درِ بیچارگی با یک قدرت به اصطلاح ایشان منطقه‌ای، مذاکرات طولانی مدت و طاقت فرسایی داشته باشند. آن‌ها بدون آنکه خود بخواهند منزلت ایران در مناسبات بین‌المللی را ارتقاء دادند و بدون آنکه بخواهند بسیاری از مطالبات انقلاب اسلامی در رسانه های تحت هژمونی آن‌ها منتشر شد.

سوال دیگر نخبگان بسیجی؛ فاجعه منا پاسخی است بعد از سالها، به داعیه کسانی که در سال‌های قبل علت کشتار حجاج را فریاد مرگ بر آمریکایی می‌دانستند که حجاج سر دادند و این سوال امروز مطرح است؛ آیا امسال که به طور علنی شعار مرگ بر آمریکا ندادند از جان حجاج گذشتند؟ در مسیر رمی جمرات و برائت از شیطان اتفاقی ناگوار کام همگان را تلخ و جامعه اسلامی را به سوگ نشاند. حج و حرمین شریفین متعلق به آحاد جامعه اسلامی است و دولت عربستان سعودی که دست نشانده محض آمریکا و صهیونیسم بین الملل است به عنوان میزبان این مکان مقدس همیشه فضای ناامن را برای زائران ایجاد کرده است و به جای تسلیم دست به فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت حفاظت از امنیت ضیوف الرحمن با اقامه بهانه‌های واهی می‌زند.

حتی هنوز این امکان را به کمیته‌ای حقیقت یاب که تحت نظر دولت های اسلامی تشکیل شده باشد برای شناسایی مسببان این واقعه جانگداز و حادثه مسجد الحرام را نمی‌دهد. ما این ناامنی که با دسیسه‌های نگرش وهابی زمینه عبادت امن در حرم امن الهی را نشانه رفته است و مانعی بزرگ بر سر راه گسترش معارف اسلامی است را محکوم می‌کنیم. ما هر جریان و کشوری که مستقیم یا غیرمستقیم این نگرش به ذات صهیونیستی را مورد حمایت مادی یا معنوی خود قرار دهند، عامل اصلی پروژه اسلام ستیزی می دانیم.

کلام آخر

دیپلماسی عمومی از مهمترین ضرورت‌های دوران معاصر برای عبور از چالش های ساختگی جهان اسلام است. ما گسترش مراکز علمی و پژوهشی در تقویت محتوای شبکه‌های اجتماعی مدیریت شده در ابعاد گوناگون در سراسر جهان تحت تعالیم و نظارت ولی فقیه زمان بعنوان نائب امام زمان (عج) را مورد تاکید قرار می‌دهیم تا بدینوسیله فرهنگ ضد استکباری با محوریت تکریم رسول اکرم (ص) که از ارکان و ارزش های اصلی بسیج نخبگان است را توسعه و ترویج دهیم.

شرکت کنندگان در این همایش دست تمامی نخبگان مسلمان و دیگر آزادگان جهان را به گرمی می فشارند و نسبت به هرگونه حرکت ضد ارزش های اسلامی هشدار داده و بر حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و حفظ استقلال کشورهای آزادی خواه نیازمند حمایت،‌ تاکید می‌نمایند.

معاونت بین‌الملل بسیج نیز به سبب همین دغدغه و در راستای تحقق اهداف فوق الذکر در رسیدن به شرایط آرمانی در عرصه بین‌الملل در نظر دارد با استفاده از پژوهشکده های مطالعاتی خود جهت انسجام بخشی نخبگان و ایجاد میز مطالعاتی مثل اقدام به تشکیل حداقل 11 کمیته تخصصی پیشنهادی نماید که عبارتند از:

کمیته‌های (1- رسانه و دیپلماسی فضای مجازی. 2- حقوق بشر بین‌المللی. 3- تولید محتوی فرهنگی. 4- علمی –پژوهشی. 5- دیپلماسی وحدت. 6- دیپلماسی مقاومت و حمایت از نهضت جهانی مستضعفین. 7- امور مهاجرین . 8- دانشجویی. 9- قرآنی. 10- کمیته بانوان در عرصه بین‌الملل. 11- اقتصاد مقاومتی و بازار مشترک اسلامی.)

در همین راستا از همه عزیزان تقاضا دارد از طریق پایگاه‌های بسیج سراسر کشور به این امر مبارک ملحق گردیده و نسبت به امتداد راه شهیدان انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل و شکل دهی به نهضت جهانی بیعت با امام خامنه‌ای ادای وظیفه نمایند.

و من الله توفیق

انتهای پیام

کد N977126

وبگردی