آفتاب
نخست وزیر ژاپن:

ژاپن خواستار گسترش روابط باثبات و دوستانه با چین است

ژاپن خواستار گسترش روابط باثبات و دوستانه با چین است

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از تمایل کشورش به توسعه مناسبات با چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که ژاپن خواستار گسترش روابط باثبات و دوستانه با کشور چین است.

آبه در این باره گفت: تا کنون نیز چندین دور مذاکره در سطح سران دو کشور برگزار شده است و ما با عزم و اراده به سوی توسعه روابط دوجانبه و سودمند بر اساس منافع راهبردی مشترک حرکت می کنیم.

وی که برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره نحوه برخورد ژاپن با رکود اقتصادی در چین افزود: ما صادرات زیادی به این کشور داریم و به سرمایه گذاری در چین ادامه می دهیم. روابط اقتصادی میان چین و ژاپن در عرصه تجارت و سرمایه گذاری بسیار نزدیک است.

وی ادامه داد: بنابراین ما با دقت مسیر اقتصاد چین را زیر نظر داریم.

گفتنی است، آبه از زمان به قدرت رسیدن تلاش زیادی را برای گسترش مناسبات با چین مصروف داشته، اما به دلیل قصور این کشور در جبران خسارت های ناشی از تجاوز به چین در جنگ جهانی دوم و مناقشات ارضی در دریای چین جنوبی و شرقی نتوانسته است به پیشرفت های زیادی در توسعه مناسبات با چین اقدام نماید.

کد N976928

وبگردی