آفتاب

آغاز دور جدید مذاکرات لیبی در نیویورک/احتمال اعلام دولت جدید قوت گرفت

آغاز دور جدید مذاکرات لیبی در نیویورک/احتمال اعلام دولت جدید قوت گرفت

رئیس دفتر اطلاع‌رسانی پارلمان طبرق لیبی از آغاز دور جدید گفتگوها میان طرف‌های لیبیایی طی دو روز آتی در نیویورک خبر داد و احتمال تشکیل دولت وحدت ملی در پایان این دوره مذاکرات را بالا دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالمنعم الجرای، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی پارلمان طبرق لیبی که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته است در گفتگو با روزنامه "العربی الجدید" اظهار داشت: برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی با ارسال دعوت‌نامه‌ای از گروه مذاکره‌کننده پارلمان طبرق دعوت کرد در دور جدید مذاکرات که طی دو روز آتی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، شرکت کنند.

الجرای افزود: در این جلسه بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در کنار گروه‌های لیبیایی حضور خواهد یافت تا آنان را به امضای پیش‌نویس توافق سیاسی که اخیرا اصلاح شد، ترغیب کند.

این مقام لیبیایی ادامه داد: احتمال دارد که در پایان این دوره کابینه وحدت ملی لیبی معرفی شده و به این ترتیب پیش‌نویس نهایی توافقنامه به امضا برسد.

این در حالیست که دیگر طرف‌های لیبیایی از جمله " کنگره ملی لیبی" تاکنون از دریافت دعوت‌نامه هیات سازمان ملل جهت حضور در نیویورک خبری نداده است.

طبق اظهارات لئون در اواسط هفته گذشته، طرف‌های لیبیایی پیش‌نویس جدید و اصلاح شده توافق سیاسی را پس از بررسی و مذاکره بر سر آن تحویل گرفته و قرار بود که پس از تعطیلات عید قربان آن را به امضا برسانند.

انتهای پیام

کد N976927

وبگردی