آفتاب
کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در نیویورک؛

پادشاه مراکش خواهان ایجاد استراتژی برای مبارزه با تروریسم شد

پادشاه مراکش خواهان ایجاد استراتژی برای مبارزه با تروریسم شد

پادشاه مراکش (مغرب) ضمن تاکید بر اینکه جنگ علیه تروریسم اراده جمعی قوی و همکاری و هماهنگی منطقه‌ای را می‌طلبد، خواهان ایجاد استراتژی برای مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، محمد ششم، پادشاه مراکش در سخنانی که توسط صلاح‌الدین مزوار، وزیر خارجه مراکش در کنفرانس مبارزه با تروریسم در نیویورک قرائت شد، گفت: مبارزه با آفت تروریسم باید از طریق اراده جمعی قوی و هماهنگی و همکاری منطقه‌ای صورت بگیرد. گسترش تروریسم اقدامات جدی‌تر را می‌طلبد و تنها اقدامی نظامی و امنیتی برای مبارزه با تروریست‌ها کافی نیست بلکه باید مبارزه با تروریسم شامل بخش اجتماعی، فرهنگی و دینی نیز باشد.

وی گفت: چالش بزرگ‌تر در مبارزه با تروریسم و تندروی ایمان جمعی به این مساله است که این آفت جهانی را نباید به دین، تمدن یا فرهنگ خاصی ربط داد.

محمد ششم از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای برگزاری چنین کنفرانسی قدردانی و بر حمایت مراکش از اهداف و نتایج این کنفرانس تاکید کرد.

وی خواهان ایجاد راهکارهایی برای ممانعت از ورود تروریست‌های خارجی به مناطق درگیر به و ایجاد استراتژی برای مبارزه با تروریسم شد.

انتهای پیام

کد N976861

وبگردی