آفتاب
غرویان:

مهم‌ترین پیام غدیر ولایت‌مداری در جهت حفظ وحدت است

مهم‌ترین پیام غدیر ولایت‌مداری در جهت حفظ وحدت است

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: غدیر الگوی حکومتی کامل و دینی است که باید آن را به جهانیان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت عید سعید غدیر عنوان کرد: احیای فرهنگ غدیر رسالت و وظیفه مهم شیعی در جهان است و باید مفاهیم اساسی و مهم غدیر را با زبانی شیوا برای مردم جهان تبیین کنیم.

یک عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی (ص) افزود: مهم‌ترین پیام غدیر، حفظ وحدت میان مسلمین است چراکه پیامبر (ص) در روز غدیر با انتخاب ولی و جانشین در واقع درصدد ایجاد وحدت در میان امت اسلام بعد از خود بود که متاسفانه به واسطه حضور برخی از افراد جاهل و مغرض پس از رحلت پیامبر(ص) به نوعی بذر تفرقه را کاشتند.

وی در خصوص سخنان رهبرمعظم انقلاب پیرامون انتصاب امام علی(ع) و توجه به پرداختن حکومت و سیاست در واقعه غدیر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام غدیر ولایت‌مداری در جهت حفظ وحدت است در این روز می‌توان تعابیر حکومت و سیاست را به خوبی درک کرد.

غرویان گفت: غدیر به دست افرادی از یاد رفت که خود را از پیامبر(ص) متدین‌تر می‌دانستند در حالی که اگر با ایمان قلبی به غدیر می‌نگریستند اهل بیت(ع) این همه مصیبت نمی‌دیدند.

وی گفت: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه فرهنگی غنی و ارزشمند است و هر یک از ما در قبال احیای غدیر وظیفه سنگینی داریم.

این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی (ص) افزود: پیامبر در این روز فرمودند من قرآن کریم و عترت را در نزد شما به امانت گذاشتم این امانت‌های الهی امروز بر دوش شیعیان جهان است.

وی عنوان کرد: در روز غدیر دین الهی کامل و نعمت تکمیل شد و جانشین پیامبر(ص) تعیین شد از این رو بزرگداشت غدیر مورد تاکید و سفارش اهل بیت(ع) است.

غرویان در پایان خاطرنشان کرد:غدیر پذیرفتن یک حکومت دینی و الگوی مهم حکومتی به طور کامل است، ما باید غدیر خم و فرهنگی غنی غدیر را به نسل جوان و همچنین همه مردم جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام

کد N976818

وبگردی