آفتاب

ترکیه آزادی اتباع ربوده شده خود در عراق را تایید کرد

ترکیه آزادی اتباع ربوده شده خود در عراق را تایید کرد

احمد داوود اوغلو در پیامی در صفحه توییتر خود آزادی 16 کارگر و مهندس به گروگان گرفته شده توسط شبه نظامیان عراقی را تایید کرد. این در حالیست که گروه مسوول ربوده شدن این کارگران تعداد آنها را 18 نفر اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر ترکیه گفت: اکنون این 16 کارگر در سفارتمان در بغداد هستند که من با برخی از آنها گفت‌وگوی تلفنی داشته‌ام. همه آنها در سلامت کامل به سر می‌برند و آماده بازگشت به وطن در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. من از صمیم قلب از دوستان عراقی برای تلاش‌هایشان در جهت آزادی این کارگران قدردانی می‌کنم.

انتظار می‌رفت که گروگان‌های آزاد شده دیروز و یا امروز به کشور بازگردند.

هم چنین فاروق کایماکچی، سفیر ترکیه در عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز درباره شرایط آزادی این کارگران، گفت: درباره هیچ شرطی گفت‌وگو نشده است.

به گزارش ایسنا، گروه مسلحی که مسولیت به گروگان گرفتن این گروه از اتباع ترکیه را بر عهده گرفته بود، اخیرا در فایل ویدیوئی اعلام کرده که دولت آنکارا خواسته آن‌ها برای پایان محاصره روستاهای شیعه نشین شمال سوریه توسط مخالفان سوری را برآورده کرده و به شبه نظامیان جیش الفتح دستور داده تا به محاصره روستاهای الفوعه و کفریا در حومه ادلب پایان دهند در مقابل آنها نیز ربوده شدگان را آزاد کرده‌اند.

سفیر ترکیه در بغداد ادامه داد: همه کارگران آزاد شده در سلامت به سر می برند و آنها هیچ مشکلی ندارند.

روز گذشته، ربایندگان از آزادی 18 تبعه ترکیه‌ خبر داده بودند.

انتهای پیام

کد N976817

وبگردی