آفتاب
کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در نیویورک؛

داوود اوغلو:‌ پ.ک.ک با داعش فرقی ندارد

داوود اوغلو:‌ پ.ک.ک با داعش فرقی ندارد

نخست وزیر ترکیه گفت: یک گروه تروریستی نمی‌تواند مشروعیت داشته باشد چون تنها علیه یک گروه ترویستی دیگر می‌جنگد به همین دلیل هیچ تفاوتی میان داعش و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از آژانس خبری آنادولو، اظهارات احمد داوود اوغلو،‌ نخست وزیر ترکیه در جریان نشست مقابله با ترویسم و خشونت‌های افراطی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح شد.

نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه از اوایل 1970 قربانی تروریسم است و همه می‌دانند که تروریسم ابزاری زشت برای اجرای سیاست‌های غیرقانونی است. تنها در سال جاری میلادی سه سازمان تروریستی ما را هدف قرار دادند که ایدوئولوژی‌های مختلفی دارند. ترکیه از جانب داعش، پ.ک.ک و شبه نظامیان "جبهه حزب انقلابی آزادی‌ بخش خلق" هدف قرار گرفته است.

داوود اوغلو ادامه داد: تروریسم مذهب،‌ قومیت یا جغرافیا نمی‌شناسد. ایدوئولوژی تروریست‌ها در مخدوش کردن مذهب تفاوتی با مخدوش کردن نژاد و قومیت توسط آنها ندارد. هیچ تفاوتی میان داعش و پ.ک.ک و سایر گروه‌های تروریستی نیست. تروریستی که با تروریست دیگری می‌جنگد، مشروعیت ندارد. برخی از زنان و مردان جوان که مسلمان هم در میانشان یافت می‌شود و از اروپا یا کشورهای دیگر به داعش می‌پیوندند، نه فقیر و نه بیسواد هستند بلکه ضد اجتماع هستند.

نخست وزیر ترکیه همچنین هشدار داد که جامعه بین‌الملل در از بین بردن تهدیدهای اعمال شده از سوی شبه نظامیان خارجی ناکام مانده است چون نمی‌تواند اقدامات درستی برای این منظور انجام دهد. با توجه به وضوح تهدید شبه نظامیان خارجی، این تنها بخشی از مشکل است. ما نمی‌توانیم مساله تاثیر درگیری‌های حل نشده،‌ بحران‌های بدون مدیریت، بی‌خانمانی‌های گسترده و شکاف امنیت انسانی، نژادپرستی، بیگانه هراسی و اسلام هراسی را نادیده بگیریم.

انتهای پیام

کد N976725

وبگردی