آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) متن این تذکرات به شرح زیر است:

بشیری نماینده پاکدشت به وزیر امور خارجه: پیگیری جدی فاجعه منا و اتخاذ راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در حج.

آلیا نماینده تهران به وزیر امور خارجه : توضیح علت دست دادن بامقامات آمریکایی و انگلیسی در شرایط حساس کنونی و لزوم اعلام دیپلماسی مناسب در مواجهه با رفتار غیر دیپلماتیک حکام آل سعود و وزیر امور خارجه عربستان،به رئیس جمهور : لزوم اعمال دقت بیشتر در به کار گیری جملات دو پهلو در مصاحبه ها و سخنرانی ها.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر کشور: توضیح علت عدم رایزنی و انجام مذاکرات موثربا دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان عراق و استاندار حلبچه در رابطه با آزاد شدن تردد مسافر از مرز پاوه، همچنین توضیح علت عدم ساماندهی مرزهای حوزه انتخابیه به وزیر آموزش و پرورش : توضیح علت عدم اعطای امتیازات مربوط به خدمت در مناطق جنگی و نوار مرزی به فرهنگیان منطقه حوزه انتخابیه.

مقیمی نماینده بهشهر به وزیر امور خارجه: توضیح علت دست دادن با مقامات آمریکایی و عبور از خطوط قرمز و عملکرد خلاف توصیه های امام (ره) و شهدا.

آصفری نماینده اراک به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم جلوگیری از قطع یارانه مردم نیازمند و نظارت بر امور مربوط به یارانه ها ، به وزیر صنعت ، معدن و تجارت : توضیح علت بی توجهی مدیران کارخانه اراک و مسئولان آستان قدس رضوی به اخراج کارگران این کارخانه ، به وزیر کشور: توضیح علت بی توجهی استانداری ها و فرمانداری ها به مراجعات مردم راجع به قطع یارانه آن‌ها.

جوکار نماینده یزد و صدوق به وزیر کشور: تسریع در تخصیص بودجه برای جبران خسارات وارده ناشی از وقوع سیل در بخش خضر آباد حوزه انتخابیه.

قاضی پور نماینده ارومیه و محجوب نماینده تهران به رئیس جمهور: تسریع در تخصیص مبلغ پیش بینی شده در بودجه عمومی کشور برای پرداخت حقوق معوقه و ماهانه بازنشستگان صنعت فولاد کشور و همچنین تسریع در جذب نیروهای پیش دبستانی توسط وزارت آموزش و پرورش .

قاضی نماینده ارومیه به وزیر کشور: تکمیل پروژه جاده ارومیه به تبریز توسط بنیاد تعاون ناجا.

علی پور نماینده قائم شهر به وزیر ورزش و جوانان: توضیح علت عدم پیگیری برای ساخت خانه کشتی در شهرستان جویبار.

هاشمی نماینده میناب، رودان و جاسک به وزیر نفت: توضیح علت کمبود بنزین در شهرستان های جاسک و میناب و لزوم تسریع در حل این مشکل.

دهدشتی نماینده آبادان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: توضیح علت رفتار نامناسب و غیرشفاف شرکت های تلفن سیار با مشترکین.

منظری توکلی نماینده بافت و راوربه وزیر صنعت ، معدن و تجارت: تسریع در تعیین تکلیف طرح احیای فولادبافت، به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی: علت عدم پرداخت حقوق سه ماه بازنشستگان فولاد .

فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی : توضیح علت تعلل در بهسازی راه های روستایی اهر و هریس.

کاشانی نماینده زاهدان به وزیر نیرو : توضیح علت افزایش نامتناسب و بی رویه تعرفه برق مصرفی در حوزه انتخابیه .

بیرانوند نماینده بروجرد به وزیر آموزش و پرورش: لزوم لغو بخش نامه ممنوعیت ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع بالاتر .

مرادی نماینده سنندج به وزیر آموزش و پرورش: علت بلاتکلیفی معلمان پیش دبستانی علیرغم مصوبات و تذکرات نمایندگان. همچنین به وزیر جهاد کشاورزی : چرا به وجود شعارهای دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان پول گندم آن‌ها پرداخت نشده است؟

هادی حسینی نماینده قائم شهر به وزرای اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی: دریافت 240 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان بابت 7 تن برنج به بهانه تبدیل شالی به برنج ظلم به آن‌ها است.

حیدری طیب نماینده کرمانشاه به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت اصلاح و اجرای آیین نامه استخدام معلمان پیش دبستانی.

انتهای پیام

کد N976698

وبگردی