آفتاب
نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد:

مدیریت حرمین شریفین باید به دلسوزان واقعی جهان اسلام واگذار شود

مدیریت حرمین شریفین باید به دلسوزان واقعی جهان اسلام واگذار شود

نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت حرمین شریفین باید به دلسوزان واقعی و حقیقی جهان اسلام واگذار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مفید کیایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: حادثه عظیم و تاسف‌برانگیز منا نشان داد رژیم عربستان در اداره حرم امن الهی به شدت ناکارآمد است و مسلمانان باید برای اداره حرم یک تصمیم جدی بگیرند.

وی افزود: حوادث اخیر در مراسم حج امسال نشانگر عمق بی‌تدبیری، بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی رژیم آل سعود است که می‌طلبد سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل جلسه داده و کمیته حقیقت‌یاب را قبل از اینکه آثار جنایت محو شود، به عربستان اعزام کند.

این مقام مسئول با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌الملل در برابر این حادثه بیان کرد: مسئولان سازمان‌های بین‌المللی که امروز مهر سکوت بر لب زده و تنها با اظهار تاسف از کنار حادثه‌ای به این بزرگی عبور کرد‌ه‌اند، باید به مسئولیت‌های بین‌المللی خود عمل کرده و به صورت جدی به این فاجعه دردناک رسیدگی کنند.

کیایی نژاد در پایان گفت: مسلمانان و علمای بلاد اسلامی نیز باید جدی‌تر با این موضوع برخورد کرده و برای اداره مراسم حج اقدام کنند، چرا که مکه و خانه خدا ملک شخصی سعودی‌ها نیست و متعلق به تمام مسلمانان جهان است.

انتهای پیام

کد N976645

وبگردی