آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

تاکید نخست وزیر کویت بر حل سیاسی بحران سوریه

تاکید نخست وزیر کویت بر حل سیاسی بحران سوریه

نخست وزیر کویت در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر تعهد کشورش نسبت به حمایت از وجود جوامع صلح آمیز را بازگو کرده و بر چالش‌های جدی که یمن، سوریه، لیبی و عراق با آن مواجه هستند، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر کویت ضمن اشاره به میزان بالای کمک بشردوستانه کویت، گفت: "صندوق کویت برای توسعه اقتصادی عرب" بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، عقاید مذهبی یا ملیت همچنان به نقش پیشرو خود در تامین کمک برای رشد و توسعه کشورها ادامه می‌دهد.

وی همچنین بر لزوم توسعه مداوم تلاش‌های امنیتی و صلح آمیز تاکید کرد و گفت: اهمیت انجام اقدامات و تلاش‌های لازم از سوی جامعه بین الملل برای تحکیم بخشیدن و ارتقای وجود جوامع صلح آمیز بر مبنای اصول عدالت و آزادی از هرگونه ظهور ناآرامی و افراط گرایی، بدون شک تائیدی بر این اصل است که رشد مداوم بدون امنیت و امنیت بدون رشد مداوم محقق نمی‌شود.

شیخ جابر المبارک الحمد الصباح در خصوص بحران‌هایی که یمن با آن مواجه است، مدعی شد: یمن و مردمش به خاطر سازش ناپذیری حوثی‌ها، تاکید آن‌ها بر نقض تعهداتشان و تهدید ثبات و امنیت منطقه و کشورهای ما، با چالش‌های جدی رو به رو هستند.

وی افزود: کویت در راستای برآورده شدن نیازهای اولین و بشری مردم یمن 100 میلیون دلار کمک کرده است.

نخست وزیر کویت در رابطه با سوریه گفت: معتقدم که راه حل این فاجعه تنها از طریق اقدامات صلح آمیز سیاسی ممکن است و کویت تاکنون میزبانی سه کنفرانس بین‌المللی کمک رسان بوده که به طور کلی 15 / 7 میلیارد دلار کمک برای آوارگان سوری جمع آوری کرده که 3 / 1 میلیارد دلار آن از طرف کشور ما بوده است.

حمد الصباح افزود: کویت تحولات در لیبی را در خصوص تشکیل یک دولت وحدت ملی دنبال می‌کند و به دنبال راهی برای توقف خونریزی‌ها و احیای امنیت و ثبات در این کشور است.

وی همچنین در خصوص اقدامات گروه‌های تروریستی در خاورمیانه گفت: منطقه ما در نتیجه پدیده تروریسم و خشونت با خطراتی مواجه است که امنیت و ثبات ما را تهدید کرده است. جنایت‌های وحشیانه داعش باعث مرگ و نابودی به ویژه در عراق و سوریه شده و تهدید برای صلح و ثبات بین‌المللی محسوب می‌شود.

نخست وزیر کویت هر نوع تروریسم، افراط گرایی و عدم تحمل مذاهب دیگر را محکوم کرده و بر اهمیت یک استراتژی جهانی برای مبارزه با تروریسم و دستیابی به صلح و ثبات بین‌المللی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N976613

وبگردی