آفتاب
ابوترابی در صحن مجلس:

ایران جنایت های آمریکا را فراموش نخواهد کرد/ نفوذ را رصد می کنیم

ایران جنایت های آمریکا را فراموش نخواهد کرد/ نفوذ را رصد می کنیم

نایب رئیس مجلس مجلس با بیان اینکه ملت ایران جنایت های آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت:امروز چالش هایی که در جهان اسلام از جمله یمن، سوریه و عربستان داریم، ناشی از سیاست های مذبوحانه امریکا است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه صدها حاجی در مکه به خاک و خون کشیده شده گفت: در چنین شرایطی آقای ظریف غلط اضافی کرده است که با اوباما دست داده است.

وی افزود: ایشان اگر به عنوان وزیر این کار را کرده از چارچوب نظام تخطی کرده و باید مجازات شود، اما اگر به عنوان یک فرد عادی می خواهد با آمریکا رابطه داشته باشد، برود و جلوی در خانه اوباما بنشیند.

این نماینده مجلس ادامه داد: هنوز بسیاری از شهدا به خانه برنگشته اند، آمریکا قصد ریشه کن کردن ملت ایران را دارد.

بیرانوند خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به اندازه یک جوجه خروس شجاعت داشته باشید، ایران تسلیم آمریکا نخواهد شد.

به گزارش مهر، در حالی که میکروفن این نماینده مجلس به دستور رئیس جلسه قطع شده بود، بیرانوند در صحن علنی مجلس با فریاد زدن تقاضای بازشدن میکروفن و داشتن یک دقیقه فرصت برای حرف زدن داشت.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: افرادی مثل آقای ظریف دفاعشان از غیرت ملی، رهبر انقلاب و خون شهدا کمتر از من و شما نیست.

وی افزود: ممکن است اقدامی کرده باشند که مورد نقد باشد اما این بهانه ای نیست تا درباره کسانی که در خدمت امام و رهبری ایفای نقش کرده اند، با ادبیاتی که شایسته آنها نیست حرف بزنیم.

نماینده تهران ادامه داد: ما نسبت به آمریکا خطوط قرمزی داریم و ملت ایران جنایت های آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

ابوترابی فرد گفت: امروز چالش هایی که در جهان اسلام از جمله یمن، سوریه و عربستان داریم، ناشی از سیاست های مذبوحانه امریکا و مخالف با ملت اسلامی است که توسط سیاست مداران آمریکا رقم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران حتماً واکنش قاطعانه ای خواهند داشت و رصد می کنند تا کمترین اقدامی که باعث نفوذ شود، اتفاق نیفتد.

کد N976483

وبگردی