آفتاب

پنتاگون آماده مذاکره با روسیه است

پنتاگون آماده مذاکره با روسیه است

آمریکا قرار است راه‌های ارتباطی با روسیه را برای جلوگیری از قضاوت‌های نادرست و پیش‌بینی‌های غلط همزمان با اجرای حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه برقرار کند. مسکو در حال کمک به نیروهای دولتی دمشق برای مقابله با تروریست‌های داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری گفت: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با کارمندان پنتاگون به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با روسیه برای از بین بردن اختلافات در زمینه مقابله با داعش صحبت کرد.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا بر ضرورت از بین بردن اختلافات میان روسیه و آمریکا تاکید کرده‌اند. دو طرف آماده مذاکره به منظور کاهش خطرات هستند.

پیتر کوک ادامه داد: هدف اصلی این مذاکرات تضمین عدم دخالت عملیات هوایی علیه داعش به واسطه عملیات نظامی روسیه، تضمین امنیت خدمه جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و جلوگیری از پیش‌بینی‌های اشتباه و پیش داوری‌هاست.

تاکنون فعالیت‌های نظامی روسیه در خاک سوریه به تامین تسلیحات برای دولت دمشق، آموزش ارتش و تامین کمک‌های بشردوستانه برای مردم سوریه محدود شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در جریان مصاحبه با برنامه "60 دقیقه" شبکه خبری سی.بی.اس گفت: ما براساس منشور سازمان ملل عمل می‌کنیم که قوانین اصلی بین‌المللی هستند. براین اساس، کمک‌های ما که شامل کمک‌های نظامی نیز می‌شود به دولت مشروع سوریه است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که در روزهای آتی به بررسی جزئیات برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با مسکو می‌پردازند.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: انتظار داریم که این جزئیات برای برگزاری گفت‌و‌گوها شامل زمان بندی دقیق باشد.

اهمیت ارتباطات شفاف میان مسکو و واشنگتن اخیرا در حالی افزایش یافته که روسیه آماده می‌شود تا حملات هوایی خود را علیه داعش و به صورت مستقل از ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا آغاز کند.

علی رغم اختلافات زیاد میان این دو قدرت برای یافتن راه حلی ممکن درباره بحران سوریه، هر دو طرف روی همکاری درباره این مساله توافق کرده‌اند.

یکی از مهمترین مسائل میان مسکو و واشنگتن مشروعیت دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه است.

انتهای پیام

کد N976470

وبگردی