آفتاب

دادگاه منهتن دولت عربستان را از دست داشتن در حملات 11 سپتامبر تبرئه کرد

دادگاه منهتن دولت عربستان را از دست داشتن در حملات 11 سپتامبر تبرئه کرد

ایسنا نوشت: دادگاه منهتن در نیویورک پس از 13 سال بررسی پرونده عربستان سعودی، دولت این کشور را از در دست داشتن در حملات 11 سپتامبر تبرئه کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این دادگاه آمریکایی شکایت خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر علیه دولت عربستان را "فاقد ادله لازم" اعلام کرد و به این ترتیب ریاض را در اتهام "همدستی با القاعده و دست داشتن در حملات 11 سپتامبر" بی‌گناه دانست.

خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر از سال 2002 شکایتی را به مراجعه قضایی نیویورک ارائه داده‌اند که در آن از کشورها، سازمان‌ها و تمامی اشخاصی که احتمالا در این حملات دست داشته‌اند، درخواست غرامت شده است.

در این دادخواست برای دولت عربستان و دیگر نهادهایی که احتمالا در حملات 11 سپتامبر دست داشته‌اند، پرداخت میلیاردها دلار غرامت مالی و مجازات‌های دیگری در نظر گرفته شده بود که جورج دانیلز، قاضی دادگاه منهتن به دلیل آنچه که ناقص بودن ادله وکلا خواند، این دادخواست را مورد قبول ندانست.

وکلای خانواده قربانیان حملات 11 سپتامبر پس از اعلام این حکم تاکید کردند که همچنان بر درخواست خود برای مجازات عاملان و کسانی که در این حمله دست داشته‌اند مُصر هستند و پرونده را در سیستم قضایی ایالات متحده پیگیری خواهند کرد.

49261

کد N976331

وبگردی