آفتاب

استعفای مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه

استعفای مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه

مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا تا پایان اکتبر از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایولین فارکاس، مشاور وزیر دفاع آمریکا در روسیه، اوکراین و منطقه اوراسیا پس از پنج سال همکاری با وزارت دفاع پست خود را ترک می‌کند.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا ضمن تایید این خبر در این باره گفت: فارکاس، مشاور نظامی سه وزیر در امور روسیه بوده، مشورت‌های مداومی را درباره چگونگی پاسخ به اقدامات متجاوز گرانه روسیه ارائه می‌داده و نقش بسایر عمیقی در فرآیند اختصاص 244 میلیون دلار در حمایت از اوکراین داشته است.

این مقام وزارت دفاع ادامه داد: علاوه بر این ایولین ایده‌های جدیدی را در قبال کشورهای جنوب شرقی اروپا ارائه داده و از عضویت مونته نگرو در ناتو، همکاری دفاعی با گرجستان و افزایش همکاری‌های چند جانبه با سه کشور حوزه قفقاز حمایت می‌کند.

یکی از مقامات ارشد پنتاگون نیز در این باره اظهار کرد، پنتاگون با استعفای فارکوس ضعیف‌تر خواهد شد، افراد زیادی در وزارت دفاع نیستند که متخصص امور اروپا باشند و در این حوزه سوابق درخشانی داشته باشند. شکی نیست که استعفای فارکاس پنتاگون را در سیاست گذاری‌اش در مسائل اروپا تضعیف می‌کند.

استعفای فارکاس در حالی رخ می‌دهد که تیم امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مساله واکنش به درخواست اوکراین برای کمک‌های تسلیحاتی کشنده دچار اختلاف است.

در حالی که اوباما با چنین اقدامی مخالف است برخی مقامات از جمله وزیر دفاع اعلام کرده‌اند که این مساله را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N976318

وبگردی