آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

برگزاری نشست وزرای خارجه گروه بریکس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

برگزاری نشست وزرای خارجه گروه بریکس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

براساس اعلام وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده و درباره افزایش همکاری‌ها و مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد: طرفین نسبت به اجرای برنامه عملی "یوفا" که سال جاری در نشست سران بریکس در ژوئیه به توافق رسید، ابراز خرسندی کردند. آنها بر اهمیت تقویت همکاری‌های نمایندگان این اتحادیه در چارچوب‌های بین‌المللی تاکید کردند.

وزرای خارجه کشورهای بریکس به تبادل نظر درباره مسائل موجود در دستورالعمل‌ مجمع عمومی سازمان ملل به تبادل نظر پرداخته و بار دیگر بر نظرات یکسان خود در این مسائل تاکید کردند.

بریکس یک سازمان همکاری متشکل از پنج اقتصاد مهم کشورهای در حال توسعه شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که سه میلیارد تن از مردم جهان و 20 درصد تولیدات داخلی جهان را در بر می‌گیرد.

پیشتر و در نهم ژوئیه گروه بریکس طی بیانیه یوفا مواضع مشترک خود درباره جنگ داخلی سوریه و همکاری در جنگ علیه داعش را اعلام کرده بود.

انتهای پیام

کد N976288

وبگردی