آفتاب
کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در نیویورک؛

وزیر خارجه امارات: شکست در عراق و سوریه خطر سرایت تروریسم به تمام منطقه را به دنبال دارد

وزیر خارجه امارات: شکست در عراق و سوریه خطر سرایت تروریسم به تمام منطقه را به دنبال دارد

وزیر خارجه امارات ضمن تاکید بر اینکه شکست در حل بحران سوریه و عراق باعث بحرانی‌تر شدن وضعیت پناهجویان می‌شود، مدعی شد:"از بین بردن داعش از طریق مذاکره با نظام سوریه ممکن نیست."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الرأی العام کویت، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در نیویورک گفت: گروه‌های تروریستی در حال تلاش برای مسموم کردن جوامع ما هستند. درنتیجه از بین بردن تروریسم تلاش‌ بیشتری را از کشورهای عضو ائتلاف می‌طلبد.

وی نسبت به عدم پیشرفت در حل بحران‌های عراق و سوریه و مشکلات این دو کشور در مبارزه با تروریسم هشدار داد و گفت: شکست در این دو کشور موجب ادامه درگیری‌ها در عراق و سوریه و سرایت خطر تروریست‌ها به تمامی منطقه می‌شود. شکست در حل بحران سوریه و عراق وضعیت پناهجویان را بحرانی‌تر خواهد کرد.

بن زاید در اظهارات مداخله جویانه‌اش درباره سوریه گفت: باید حملات علیه داعش در سوریه افزایش یابد و به فشارها برای رسیدن به راهکاری از طریق اصول ژنو1 ادامه داده شود. ما معتقدیم که "داعش از طریق مذاکره با نظام سوریه از بین نخواهد رفت."

وی درباره اوضاع عراق گفت: دولت عراق به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور باید اعتماد گروه‌های سنی در نظام سیاسی را بازیابد و از این طریق برای ایجاد جبهه یکپارچه علیه تروریسم تلاش کند.

بن زاید ضمن اشاره به اینکه امارات از طریق مبارزه با شبکه‌های حامی مالی داعش و از نظر نظامی از ائتلاف حمایت می‌کند گفت که کشورش شاهد پیشرفت خوب ائتلاف علیه داعش در سوریه و عراق است.

انتهای پیام

کد N976285

وبگردی